۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85053452
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شهرهای پُرخطر کرونایی اصفهان افزایش یافت

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85053452
شهرهای پُرخطر کرونایی اصفهان افزایش یافت

اصفهان - ایرنا - طبق جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، تعداد شهرستان‌های قرمز و نارنجی در استان اصفهان افزایش یافت و ۲ شهر در وضعیت بسیار پُرخطر و چهار شهر در وضعیت پُرخطر قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، آخرین نقشه رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ امروز شنبه ۲۰ اسفند توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد که بر اساس آن، تعداد شهرهای پُرخطر و بسیار پُرخطر کرونایی در کشور و همچنین استان اصفهان افزایش یافته است.

طبق این رنگ‌بندی، شهرستان‌های چادگان و نایین در استان اصفهان در شرایط بسیار پُرخطر و قرمز کرونایی قرار گرفتند در حالی که در هفته گذشته فقط یک شهرستان(چادگان) در این وضعیت قرار داشت.

همچنین تعداد نقاط نارنجی با وضعیت پُرخطر در استان به چهار شهرستان رسید که شامل خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم و فریدونشهر است در حالی که در هفته گذشته سه شهرستان در این وضعیت قرار گرفته بود.

شهرستان‌های با وضعیت زرد(به نسبت پُرخطر) نیز در استان اصفهان به ۹ شهرستان رسید در حالی که در هفته گذشته تعداد آن هفت شهرستان بود.

علاوه بر این، شهرستان اصفهان که در چند ماه اخیر در وضعیت عادی(با رنگ آبی) قرار داشت در این هفته به شرایط زرد و به نسبت پُرخطر کرونایی وارد شد که این موضوع گویای افزایش آمار بویژه در زمینه بستری بیماران است.

نگاهی به آمار کرونا که توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منتشر شده است نشان می‌دهد که تعداد بیماران با علائم کووید-۱۹ که در بیمارستان‌های استان بستری شدند نیز همچنان رو به افزایش است و به حدود ۱۶۰ نفر رسید درحالی که در یک هفته گذشته این رقم حدود یکصد نفر بود.

تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان‌ها نیز به حدود ۲۰ نفر رسیده که نسبت به یک ماه گذشته حدود ۲ برابر شده است.

در هفته گذشته نیز سه مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان گزارش شد.

سهم نتایج مثبت و قطعی آزمایش های کرونا در استان نیز در یک هفته گذشته به نزدیک ۴۰ درصد رسیده است که روند افزایشی را نسبت به هفته‌های اخیر نشان می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به ۱۹ اسفند جاری، ۱۶۱ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۱۸ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

همچنین تعداد بیماران کرونایی بستری شده در روز ۲۵ نفر و افراد ترخیص شده ۶ نفر بوده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور از ۲۰ اسفند، تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز از یک به چهار و تعداد شهرهای نارنجی از ۱۳ به ۲۳ شهر افزایش و تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد به ۱۸۶ شهر افزایش و تعداد شهرهای دارای وضعیت آبی به ۲۳۵ شهر کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha