۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1104
کد خبر: 85053458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهره اهل سنت عراق: همه ما در خندق واحد علیه آمریکا و اسرائیل هستیم

بغداد-ایرنا- رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق گفت: همه ما در خندق واحدی علیه دشمنان اصلی یعنی آمریکا و اسرائیل هستیم، ما باید بر قضیه اساسی جهان اسلام یعنی فلسطین و آزادسازی قدس متمرکز باشیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «شیخ خالد الملا» در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که هم اکنون در هتل «المنصور» بغداد در حال برگزاری است، با اشاره به تلاش های دشمنان برای برانگیختن شبهات، بر ضرورت احترام به باورها و خصوصیات دیگران در جامعه اسلامی تاکید کرد.

او به فتوای تعیین کننده آیت الله سیستانی در مقابله با داعش تکفیری اشاره کرد و ادامه داد: این فتوا قومی- مذهبی نبود و جوانان غیور جنوب عراق را دیدیم که چگونه برای وحدت عراق مجاهدت کردند و بسیاری از آنها شهید شدند.

الملا اضافه کرد: همه ما مدیون شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس هستیم که به فتوای مرجعیت پاسخ دادند و ظالمانه در بغداد و در فرودگاه بین المللی به شهادت رسیدند.

کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با هدف تقریب رویکردهای اسلامی و یکپارچگی جهان اسلام و با شعار «مسلمان، برادر مسلمان»، با همت دیوان وقف سنی عراق در هتل «المنصور» بغداد ساعاتی پیش آغاز به کار کرد.

به نظر می رسد، در این کنفرانس، ضرورت مقابله با رویکردهای تکفیری و افراط گرایانه، محور جدی در ترسیم چشم اندازی وحدت بخش برای یکپارچگی جهان اسلام باشد و برخی ناظران بر این باورند که توافق اخیر برای ترمیم روابط ایران و عربستان به عنوان دو کشور تاثیرگذار جهان اسلام نیز در موضوعات و مباحث کنفرانس، انعکاس داشته باشد.

از جمله محورهای این کنفرانس، موضوع هایی همچون مفهوم وحدت از دیدگاه اسلامی، همزیستی مسالمت آمیز در قرآن و سنت، مسئله تکفیر در فقه اسلامی، ضوابط اختلافات فکری در شرع و اخلاق، راه‌های مبارزه با طرح عادی‌سازی با رژیم غاصب صهیونیستی، نقش رسانه‌ها در تقویت وحدت و همچنین خطاب دینی و اثر آن در همزیستی مسالمت‌آمیز است.
پیشتر «غلامرضا اباذری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت و گو با ایرنا گفت: نشست بزرگی در عراق در حال آماده‌سازی است که «مسلمان، برادر مسلمان» نام دارد و این نشست (روز شنبه پیش رو) در سایه کنفرانس وحدت اسلامی و با همکاری موسسات دینی و علمای اهل سنت و دیوان وقف سنی عراق برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha