اجرای ۱۴ نمایش تئاتر خیابانی راهیان نور در هفت یادمان دفاع مقدس خوزستان آغاز شد

اهواز - ایرنا - دبیر پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نورخوزستان از آغاز برگزاری پنجمین همایش ملی تئاتر راهیان نور با حضور برجسته بانوان کارگردان و اجرای ۱۴ نمایش در هفت یادمان دفاع مقدس خوزستان خبر داد.

مصطفی بوعذار روز شنبه در آیین افتتاحیه پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور در محل یادمان فتح المبین شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این دوره از همایش با حضور گروه های برتر نمایشی از استان های اصفهان، لرستان، کرمانشاه ،ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، فارس ،همدان و خوزستان در هفت یادمان دفاع مقدس خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: با انتشار فراخوان این همایش ۴۶ اثر به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال شد که از بین این آثار ۱۴ نمایش برای برگزاری در پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی استان خوزستان انتخاب و در هفت یادمان شلمچه، فتح‌المبین، نهرخین، اروند، گلزار هویزه، دهلاویه و موزه جنگ خرمشهر اجرا خواهند شد.

بوعذار با اشاره به اجرای چهار نمایش در آیین افتتاحیه همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور افزود: نمایش خیابانی "اینجا مادر ایستاده" به کارگردانی حدیثه راد از استان آذربایجان غربی آغازگر این همایش و نمایش خیابانی "پوکه" به کارگردانی مریم زاده درویش از شوش، نمایش "مسیر عاشقی" به کارگردانی حسام الدین شریعتمداری از لرستان و نمایش "قهرمان وطن "از خوزستان به کارگردانی داوود علیدادی از آثار ارزشمندی هستند که شاهد اجرای آن هستیم.

وی یکی از تفاوت های این دوره از همایش نسبت به دوره های قبل را حضور برجسته بانوان کارگردان و هنرمندان بازیگر عنوان کرد و افزود: در این همایش سه کارگردان زن از استان های ارومیه، لرستان، و کاری مشترک از استان همدان با آثاری فاخر حضور دارند همچنین در دیگر نمایش ها نیز حضور فعال و درخشان هنرمندان بازیگر مشهود است.

دبیر پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور با بیان اینکه این رویداد فرهنگی از ۲۰ اسفند آغاز و تا اول فروردین سال ۱۴۰۲ ادامه دارد بیان‌کرد: پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رونق بخشی به جریان عظیم راهیان نور با حضور ۱۴ گروه نمایشی به موضوع ارزشمند دفاع مقدس می پردازد.

گفتنی است این همایش به همت ستاد مرکزی راهیان نور، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره کل هنرهای نمایشی کشور، استانداری خوزستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha