۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 5346
کد خبر: 85053850
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

تورم و شکاف جنسیتی دستمزد در آمریکا

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳
کد خبر: 85053850
تورم و شکاف جنسیتی دستمزد در آمریکا

تهران- ایرنا- یک نظرسنجی ملی در سال ۲۰۲۲ میلادی نشان داد که در آمریکا، احتمال هماهنگی حقوق مردان با تورم در مقایسه با زنان ۳۳.۳ درصد بیشتر است.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه فورچن، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای بازگرداندن اقتصاد آمریکا به مسیر اصلی و مهار تورم، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. افزایش نرخ وجوه فدرال، نرخ تورم را که در تابستان گذشته در بالاترین سطح چهار دهه اخیر قرار داشت، کاهش داده است؛ اما، طبق آخرین اطلاعات اداره آمار کار (BLS)، نرخ فعلی ۶.۴ درصد است که بیش از سه برابر بیشتر از هدف این بانک (یعنی ۲ درصد) است.

هر چه مدت زمان بیشتری طول بکشد تا تورم کاهش یابد، مشکلات زنان در سراسر آمریکا افزایش می‌یابد؛ زیرا شکاف دستمزدها در نتیجه نابرابری جنسیتی بیشتر می‌شود.

یک نظرسنجی ملی در سال ۲۰۲۲ میلادی نشان داد که در آمریکا، احتمال هماهنگی حقوق مردان با تورم در مقایسه با زنان ۳۳.۳ درصد بیشتر است.

در زمینه کاهش شکاف دستمزدها پیشرفت‌هایی صورت گرفته است؛ اما در دو دهه گذشته توفیق خاصی حاصل نشده است. افزایش سطح دستیابی به امکانات آموزشی، همچنین بیشترشدن شفافیت دستمزدها در محل کار تا حدودی این شکاف را کاهش داده است، اما هنوز تا هدف، فاصله وجود دارد.

بررسی‌های جدید مرکز تحقیقات پیو (یک اندیشکده آمریکایی در واشینگتن‌دی‌سی) درخصوص میانگین درآمد ساعتی کارگران تمام‌وقت و پاره‌وقت نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ میلادی، درآمد زنان به طور متوسط ۸۲ درصد درآمد مردان بوده است که در مقایسه با سال ۲۰۰۲ میلادی که درآمد زنان ۸۰ درصد درآمد مردان بود، تقریباً ۲ درصد افزایش یافته است.
جدیدترین داده‌های مؤسسه لین‌این (Lean In) نشان می‌دهد که مسیر برابری اقتصادی برای زنان سیاه‌پوست، زنان بومی آمریکا و زنان آمریکای لاتین‌ طولانی‌تر است؛ زیرا آن‌ها به ترتیب ۳۶، ۴۹ و ۵۴ درصد کمتر از همتایان مرد خود درآمد دارند.

تورم و شکاف جنسیتی دستمزد در آمریکا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha