۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85054181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان از مرز یزدان بازدید کرد

بیرجند - ایرنا - سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان بدو ورود به خراسان جنوبی از مرز یزدان در شهرستان زیرکوه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نورالدین عزیزی شامگاه شنبه پس از بازدید زیرساخت‌های بازارچه یزدان، در جمع تجار و اهالی کلاته نظر مستقر در بازارچه مرزی یزدان حضور یافت و در خصوص استقرار گمرک در این نقطه قول مساعد داد.

در این بازدید که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار زیرکوه و جمعی از مسوولان حضور داشتند، برای راه‌اندازی گمرک یزدان که از خواسته‌های تجار و اهالی منطقه است، رایزنی شد.

جواد اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در این بازدید برای در اختیار گذاشتن امکانات به دولت اسلامی طالبان در خصوص استقرار گمرک، قول مساعد داد.

مسئول روابط خارجی وزارت امور خارجه افغانستان هم در این بازدید با اشاره به دیدار با مقامات ایرانی در مرز یردان گفت: یکی از خواسته‌های مسئولان در این منطقه این است که این مرز دوباره بازگشایی شود و ادارات گمرکی افغانستان در این نقطه فعال شود که این موضوع را در مرکز پیگیری خواهیم کرد.

شفیع اعظم افزود: برای رونق مجدد این مرز تلاش خواهیم کرد تا دوباره در رشد اقتصادی ایران و افغانستان نقش موثری داشته باشد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان روز شنبه از مرز دوغارون در خراسان رضوی وارد ایران شد و در ادامه بازدید از مرزهای شرقی به خراسان جنوبی آمد و در مرز یزدان حضور یافت.

خراسان‌ جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سربیشه و نهبندان هم مرز با افغانستان هستند.

این استان دارای چهار بازارچه مرزی است که فعال‌ترین آنها در سال‌های اخیر مرز رسمی ماهیرود بوده و سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود.

فعال‌سازی سه بازارچه‌ مرزی دیگر خراسان جنوبی در دستور کار دولت سیزدهم و مدیریت استان است به‌ طوری که بازارچه یزدان در شهرستان زیرکوه از شهریور پارسال به‌صورت خرده‌فروشی فعال شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha