دستگاه‌ها به وظایفشان در تقویت کسب و کارها در مناطق مرزی عمل کنند

تهران-ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه گزارش دستگاه‌ها در بسترسازی اشتغال در مناطق مرزی در اختیار رییس جمهور قرار می‌گیرد، از دستگاه‌ها خواست تا به وظایفشان در تقویت کسب و کارها در مناطق مرزی عمل کنند.

به گزارش ایرنا، «سید صولت مرتضوی» روز یکشنبه در دومین جلسه کمیته ملی برنامه تقویت کسب و کار، معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی، اظهار داشت: اجرای قانون تقویت کسب و کار مرزنشینان بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و قانون برای دستگاه‌های مختلف نیز وظایفی را اعلام تعیین کرده که غفلت از وظایف بستر پیگیری دستگاه‌های نظارتی را فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر می‌خواهیم تولید ناخالص کشور و ضریب جینی را افزایش دهیم، باید به کسب و کار آحاد مردم به ویژه مرزنشینان بیندیشیم ضمن اینکه حضور یک روستا در مناطق مرزی امنیت ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: باید در جلوگیری از مهاجرت افراد مرزنشین برنامه ریزی کرد، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی نه‌تنها منجر به ماندن جوانان در شهرهای مرزی و پیشگیری از مهاجرت می‌شود؛ بلکه ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

مرتضوی با بیان اینکه مبادلات مرزی برای کشورهای همسایه بسیار موثر است گفت: استانداران و فرمانداران در مناطق مرزی نقش مهمی در برنامه تقویت کسب و کارها دارند. باید برای ایجاد اشتغال پایدار از همسایگان مرزی کمک بگیریم مخصوصاً بازارچه‌ها را بیش از گذشته در مناطق مرزی فعال کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha