۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85054721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناامیدی کی‌یف از دریافت جنگنده‌های غرب در آینده نزدیک

تهران-ایرنا- خودداری آمریکا، آلمان و سایر قدرت‌های غربی برای ارسال جنگنده به اوکراین به رغم درخواست‌های مکرر کی‌یف از متحدان غربی‌اش و اذعان پنتاگون بر فرسوده بودن ناوگان هوایی این کشور، اوکراین را نسبت به دریافت این تسلیحات در آینده نزدیک ناامید کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر امور خارجه اوکراین روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد، گفت: به دلیل مشکلاتی فنی و لجستیکی انتظار ندارد که این جنگنده ها در آینده نزدیک به کی‌یف تحویل شود.

دیمیتری کولبا افزود: به همین دلیل تاکید داریم که آموزش خلبان های اوکراینی باید از هم اینک آغاز شود.

وی توضیح داد: وقتی تصمیمی برای ارائه این هواپیماها اتخاذ شود باید چند ماه را صرف آموزش خلبان ها کنیم.

کولبا که کشورش در ماه های اخیر فشار بر آمریکا و غرب را برای تامین این جنگنده ها افزایش داده است، در نیمه دوم ماه فوریه (بهمن) اعلام کرد: هنوز از سوی هیچ کشوری به کی یف قول تامین این جت ها ارایه نشده است.

پیشتر دولت آلمان گفته بود مساله ارسال جت های جنگنده به اوکراین در دستور کار این کشور نیست.

در همین پیوند اندری دودا رئیس جمهور لهستان در مصاحبه اخیر خود با سی ان ان گفت که کشورش آماده ارسال جنگنده میگ ۲۹ به اوکراین به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی است.

لهستان و اسلواکی از متحدان خود خواسته اند جنگنده ها را در اختیار کی یف قرار دهند.

به رغم درخواست های مکرر اوکراین هنوز نشانه ای دال بر تمایل کشورهای بزرگتری هچون آمریکا و انگلیس برای ارسال جنگنده های خود به اوکراین وجود ندارد.

در پنتاگون، مقامات ارشد ایالات متحده اذعان دارند که اوکراین باید در نهایت نیروی هوایی فرسوده خود را با جت های جنگنده جدید مدرنیزه کند. اما در حال حاضر، مقامات بر ارسال سلاح های مورد نیاز کی یف برای مبارزه فوری و قریب الوقوع متمرکز شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha