۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85055000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: برای راه‌اندازی واحدهای راکد هیچ تاخیری جایز و پذیرفته نیست

رشت – ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش‌های تولیدی نباید توقفی در کار باشد، گفت: برای راه اندازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل حتی یک ساعت تاخیر جایز و پذیرفته نیست باید همه بخش ها برای راه اندازی و فعالیت موثر تولید همت مضاعف کنند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در مراسم راه اندازی فاز یک معدن ذغال‌سنگ سنگرود رودبار بعد از سالها تعطیلی گفت: این معدن پس از مدت حدود هشت سال که به طور کامل تعطیل و پیش از آن سالها نیمه راکد بود از تابستان ۱۴۰۱ احیای دوباره آن در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد راه‌اندازی آن هستیم.

وی تصریح کرد: در این معدن به اکتشاف نیازی نیست و قسمت‌های خاک نسوز و ذغال سنگ آن باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی سیاست راهبردی دولت را فعال کردن واحدهای راکد اعلام کرد و افزود: گیلان در بخش معدنی ۷۰ عرصه راکد دارد که امروز یکی از این عرصه ها مجدد فعال و راه‌اندازی شد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در حوزه صنعت نیز ۱۷۲ واحد راکد احیا شد و تلاش داریم ضمن افزایش توان واحدهای تولیدی موانع واحدهای راکد را برطرف کرده و به تولید برسانیم.

وی تصریح کرد: در صورت فرسودگی ماشین آلات این واحدها باید به فکر استفاده از روش های جایگزین باشیم و برای آن چاره اندیشی کنیم.

عباسی با تقدیر از ائمه جمعه و مسئولان شهرستان برای احیای این معدن گفت: کار معدن، فعالیتی سخت افزاری است و نیاز به استقامت و اراده پولادین و سخت دارد. در مورد ایجاد زیرساختهای منطقه مانند گازرسانی، راهسازی و آبرسانی نیز قول‌هایی داده شده است که باید با شتاب بیشتری انجام شود.

وی در ادامه خواستار تعریض مسیر هزار و ۲۰۰ متری دسترسی به این معدن شد و بیان کرد: مسئولان باید برای رفع مشکل سایر روستاهای رودبار که مشکل راه دارند نیز اهتمام جدی کنند.

وی ادامه داد: پیمانکار مربوطه در عملیات اجرایی کار این معدن از تجربیات پرسنل قبلی به عنوان شورای اندیشه ورز استفاده کند و در بخش مهارت آموزی به جوانان نیز سازمان فنی و حرفه ای آموزش لازم را ارائه دهد. ما باید آنقدر ظرفیت ها را افزایش دهیم که جوانی در این منطقه بیکار نماند.

گیلان ۵۲ معدن فعال دارای پروانه بهره برداری دارد که برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha