۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85055217
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

"پویش ۱۰۰" در کردستان اجرایی شد

سننندج- ایرنا- همزمان با یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر، ۱۰۰ اصله نهال در محوطه مجتمع پتروشیمی سنندج در قالب "پویش ۱۰۰" غرس شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین عصر یکشنبه و به صورت نمادین با کاشت ۱۰۰ اصله نهال در محوطه متجمع پتروشیمی کردستان در سنندج برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در این آیین اظهار کرد: کاشت این تعداد نهال در قالب (پویش ۱۰۰) و همزمان با سراسر کشور در کردستان نیز برگزار شد که با مشارکت داوطلبان جمعیت هلال احمر در ۱۰ شهر کردستان دو هزار و ۵۰۰ اصله نهال غرس شد.

پیام جلالی ادامه داد: به مناسبت هفته منابع طبیعی، کاشت نهال را در پایگاه های هلال احمر شروع کردیم و دستورالعملی در همین راستا برای همه پایگاه های این جمعیت در شهرستان‌ها ارسال شده است.

وی کاشت درخت را کمکی به تثبیت هوای پاک در استان دانست و افزود: اگر هر خانواده یک نهال کشت کند، شاهد توسعه فضای سبز در استان خواهیم بود.

"پوش ۱۰۰" در کردستان اجرایی شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه به خدمات این جمعیت اشاره کرد و گفت: اگر در هر خانواده یک امدادگر تربیت کنیم، در حوزه امداد و نجات و حوادث کمترین آسیب را خواهیم داشت.

جلالی با بیان اینکه هلال احمر در حوزه های مختلف به مردم خدمات می دهد، یادآور شد: این جمعیت از همان سنین کودکی در قالب غنچه های هلال، به جذب و تربیت امدادگر می پردازد.

وی، کانون های دانش آموزی و دانشجویی را از جمله زیرمجموعه های این جمعیت عنوان و تاکید کرد: هلال احمر در کنار امداد و نجات به عنوان معین وزارت بهداشت هم فعالیت دارد.

ضرورت توسعه فضای سبز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان هم بر ضرورت اشاعه توسعه فضای سبز در استان تاکید کرد و گفت: امروز در قالب یکصدمین سالگرد تاسیس هلال احمر، ۱۰۰ هزار اصله نهال در کشور غرس می شود.

بهزاد شریفی پور ادامه داد: این طرح، مردمی است و تا از طریق آن بتوانیم، ضرورت کاشت نهال را برای آحاد جامعه تبیین کنیم، همچنانکه در راستای فرموده ربری هر ایرانی باید سه اصله نهال غرس کند.

وی یادآور شد: طبق اعلام کنوانسیون بین الملی تغییرات اقلیمی، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ تمام کشورهای دنیا باید یک تریلیون درخت بکارند که سهم کشور ما یک میلیارد درخت است و از سال آینده شروع می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: سال گذشته ترکیه، چهار میلیارد اصله نهال و پاکستان پنج میلیارد اصله کاشت کرده است.

شریفی پور اضافه کرد: ایران ششمین کشور تولید کننده کربن در دینا و چهل ودومین کشور ترسیب(تخلیه) کربن است و یکی از راه های جلوگیری از ترسیب کربن، همین کاشت درخت و تقویت پوشش گیاهی است.

رئیس مجتمع پتروشیمی کردستان هم گفت: به عنوان یک واحد صنعتی، خود را در پویش کاشت یک میلیارد اصله نهال سهیم می دانیم و تاکنون ۲۲ هزار اصله نهال در محوطه مجتمع پتروشیمی کاشته شده است.

رضا اصغری بر لزوم فرهنگ سازی ترویج کاشت نهال و نگهداری از درخت در جامعه تاکید و اضافه کرد: برنامه ما افزایش سالانه فضای سبز در این مجتمع است.

وی اضافه کرد: بر اساس الزامات قاتونی ۱۰ درصد فضای واحدهای صنعتی باید به فضای سبز تبدیل شود که در این مجتمع حدود ۳۰ درصد است.

رئیس مجتنع پتروشیمی کردستان گفت: ۱۳ هکتار درخت و فضای سبز باید در این مجتمع ایجاد می‌شد که در حال حاضر ۳۵ هکتار ایجاد شده و در حال گسترش آن هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha