به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی روز یکشنبه در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان و جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت: باید با برنامههای مطلوب و قابلدفاع، نهادها و دستگاههای مختلف و مجموعه استان را به سمت پشتیبانی از سوادآموزی هدایت کرد، زیرا چنین برنامهای میتواند ملاک عمل قرار گیرد.
وی شناسایی و حساسسازی جمعیت مخاطب برای ورود باانگیزه به حوزه سوادآموزی را نخستین بخش از این برنامه ها دانست و افزود: بخش دیگر احصا ظرفیتهای مجموعههای دولتی و مردمی و برنامهریزی برای یک حرکت همافزا و هدفمند است.
استاندار اصفهان محتوا را سومین بخش برنامه عنوان کرد و ادامه داد: برای برنامهای که در راستای اهداف سوادآموزی تدوین میشود باید نگاه دقیقی به محتوا وجود داشته باشد و علاوه برآن برای استانها امکان دخل و تصرف و تغییر جهتهای دورهای متناسب با نیازهای بومی را فراهم کرد تا برنامه به بهترین شکل ممکن اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال برنامه نهضت سوادآموزی انتظارات از دستگاههای مختلف در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان عنوان میشود و میتوانیم مأموریت هر نهاد را تعریف کرده و وارد مرحله اجرایی شویم.
سوادآموزی بهعنوان یکی از مجازاتهای جایگزین حبس در نظر گرفته شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه مشارکت در امر سوادآموزی را در جرایمی که قابلیت اجرایی دارد پیشنهاد داد و گفت: سوادآموزی را میتوان بهعنوان یکی از مجازاتهای جایگزین حبس در نظر گرفت شود چراکه باید از هر فرصت و موقعیتی برای امر سوادآموزی استفاده کرد.
محمدرضا ابراهیمی افزود: حتی یک بیسواد در جامعه نباید حضور داشته باشد و تلاش باید بر این مبنا باشد که درصد باقیمانده نیز به سمت آموختن هدایت شوند و این مساله در جامعه برطرف شود.
وی اظهار داشت: بیشتر بیسوادان حاضر در استان مهاجرینی هستند که در موقعیت اجتماعی خاصی قرار دارند و باید برای آنان تدبیری اتخاذ شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تلاشهای آیتالله قرائتی در عرصه سوادآموزی عنوان کرد: در آغاز فعالیت، نهضت سوادآموزی تعداد قابلتوجهی از بیسوادان را جذب کرد اما بهمرورزمان و باتوجهبه افزایش با سوادان امروزه شناسایی باسوادان کمی دشوار شده و نیاز به همراهی دستگاهها و نهادهای کشور دارد تا همانند روزهای آغازین این حرکت، در جهت باسوادی گان برداشته شود.
ابراهیمی با اشاره با نقش تأثیرگذار دهیاران در مناطق استان گفت: در مناطق روستایی دهیاران بهواسطه ارتباط مستقیم خود با مردم در شناسایی بیسوادان نقش ویژهای را میتواند ایفا کنند که در امر سوادآموزی بسیار اثربخش است.
به گزارش ایرنا، یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان اصفهان با حضور معاون وزیر و رییس سازمان سواد آموزی آموزش و پرورش، استاندار اصفهان و سایر اعضا برگزار شد.
بررسی امور اجرایی و آموزشی، برنامه ها، رویکرد ها و سیاست های حوزه سواد آموزی، نحوه احتساب سوابق تحصیلی دانش آموزان متوسطه ویژه آرمون سراسری از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود و در پایان این جلسه نیز مصوباتی اخذ شد و به تأیید اعضا رسید.
نظر شما