هواشناسی فعالیت در دریای مازندران را تا ۴۸ ساعت آینده ناامن اعلام کرد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد ،هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از اواخر وقت امروز دوشنبه تا عصر روز چهارشنبه این هفته ناامن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شکل گیری جریانات شمالی، دریای خزر از اواخر وقت امروز تا عصر روز چهارشنبه با وزش باد شدید، مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۳ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۲ متر در مناطق نزدیک ساحل و تا ۲.۶ متر در فرا ساحل خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی بویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه توصیه شده تا مسافران و علاقه‌مندان به دریا طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که حدود چهار و ۲۰۰ ماهیگیر و ۴۴ فروند شناور کیلکاگیر مشغول فعالیت هستند.

هواشناسی فعالیت در دریای مازندران را تا ۴۸ ساعت آینده ناامن اعلام کرد

باران و سرما در راه مازندران

هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدبد بارشی از اواخر وقت امروز دوشنبه که با کاهش محسوس دما نیز همراه است پیش بینی کرد که با استقرار شرایط ناپایدار جوی هوای مازندران از روز سه شنبه روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت بگونه ای که میانگین دمای هوا در روز پنجشنبه در شهرهای ساحلی و جلگه ای مازندران بین هفت تا ۱۱ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین چهار تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

مطابق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی این کاهش دما در مناطق مرکزی و شرقی مازندران محسوس تر است و بیشترین میزان کاهش دما نیز در طی این مدت مربوط به گلوگاه است بگونه ای که دمای هوای این شهر از ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۳ درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد. پس از آن بیشترین میزان کاهش دما در شهرهای سیمرغ، قایم شهر و ساری اتفاق خواهد افتاد. دمای هوای این مناطق از ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با ۱۱ درجه کاهش در روز پنجشنبه بین ۱۷ تا ۱۸درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

در مناطق غربی مازندران نیز بیشترین میزان کاهش دما مربوط به نوشهر است. دمای هوای این شهر از ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۹ درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد و پس از آن بیشترین میزان کاهش دما را در شهرهای چالوس و تنکابن شاهد خواهیم بود. دمای هوای این شهرها نیز از ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه با هفت درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

مطابق این جدول مناطق کوهستانی و ییلاقی مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه ای در طی این مدت شاهد کاهش نسبی دما خواهند بود و بیشترین میزان کاهش دما را در آلاشت و کجور شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق از ۲۱ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه با ۱۰ درجه کاهش در روز پنجشنبه بین ۱۱ تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود. پس از آن بیشترین میزان کاهش دما در کلاردشت اتفاق خواهد افتاد بگونه ای که دمای هوای این منطقه از ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با ۹ درجه کاهش درروز پنجشنبه به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفرمی رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات در اواخر روز و شب با وزش باد نسبتا شدید و بارش پراکنده باران پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید موقتی و در ارتفاعات صاف تا نیمه ابری با کاهش نسبی دما و از شامگاه چهارشنبه در ارتفاعات غربی بتدریج ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد و در روزهای پنچشنبه و جمعه در شرهای ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد و در
ارتفاعات نیز ابری گاهی با بارندگی و وزش باد و در مناطق کوهستانی با بارش باران و برف پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۲۹ و رینه لاریجان با ۱۵.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی روز گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز درگرم‌ترین ساعت به ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha