۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۳۱
کد خبر: 85055493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیش در رویداد ماراتن بزرگ میزبان ۴۰۰ ورزشکار است

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۳۱
کد خبر: 85055493
کیش در رویداد ماراتن بزرگ میزبان ۴۰۰ ورزشکار است

کیش - ایرنا - دور دوم رویداد ماراتن بزرگ کیش با حضور ۴۰۰ ورزشکار از سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومی شرکت عمران آب و خدمات کیش، دور دوم رویداد ماراتن بزرگ کیش با هدف توسعه گردشگری ورزشی و همچنین ایجاد شاد و نشاط و ترویج ورزش همگانی در جامعه با حضور ۴۰۰ دونده از سراسر کشور ، روز جمعه ۲۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

این رویداد با همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت عمران آب و خدمات و توسط موسسه دویدن در طبیعت پازن برگزار می شود.

پیش بینی می شود با توجه به اهمیت بین المللی رویدادهای ماراتن در جهان و شرایط منحصر به فرد این رشته، مسابقه بزرگ کیش در آینده به یکی از رویدادهای مهم ورزشی برای جذب توریست از نقاط مختلف دنیا تبدیل شود.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌؛ اکنون ۴۶ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی در آن فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha