۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای حوزه فاوا در اصفهان پرداخت شد

اصفهان- ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: ۴۶۰ میلیارد ریال در قالب ۲۸ فقره تسهیلات کم بهره به فعالان کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در این استان پرداخت و موجب ارتقای اشتغال‌زایی در این عرصه شد.

جعفر مطلب‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات به صاحبان کسب و کار در حوزه فاوا از منابع بند "الف" تبصره ۱۸ قانون بودجه و منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها برای دریافت این تسهیلات باید فعال در حوزه فاوا و عضو نظام صنفی رایانه ای استان باشند ادامه داد: از مجموع ۸۵ طرح ارائه شده با پرداخت تسهیلات به ۶۲ طرح موافقت شده که تا کنون این تسهیلات به ۲۸ طرح پرداخت شده و مابقی در فرآیند پرداخت قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۳۷۰ شرکت حوزه فاوا و عضو نظام صنفی رایانه ای در استان فعال است افزود: این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ بند الف به ۲۸ طرح حوزه فاوا برای حمایت از شرکت‌های نوپا و غیر نوپا و توسعه اشتغال حوزه ICT پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: اعطای این میزان تسهیلات در دولت سیزدهم انجام شده که تاکنون زمینه اشتغال ۲۳۰ نفر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم کرده است و پرداخت این تسهیلات به متقاضیان همچنان ادامه دارد.

مطلب زاده با بیان اینکه از مجموع تسهیلات پرداختی، ۲ مورد به دفاتر پیشخوان ارائه شده است خاطرنشان کرد: متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات می توانند درخواست خود را در سامانه توان آفرین به نشانی http://tavanafarin.ito.gov.ir در قسمت بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۳۷۰ شرکت حوزه فاوا و عضو نظام صنفی رایانه ای، ۳۴۵ دفتر آی سی تی روستایی و ۴۱۰ دفتر پیشخوان دولت شهری در استان فعال است.

دفاتر پیشخوان دولت هم اکنون ۱۷۱ خدمت به مردم ارائه می‌دهند که قرار است تعداد خدمات افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha