۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85055753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ایلام: رونق نماز جماعت در مساجد باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه باید رویکرد خانواده‌ها به دین تغییر کند، گفت: برپایی نماز جماعت در مساجد باعث کاهش مفاسد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود بنابراین تمامی تلاش جهان سلطه ایجاد فاصله بین افراد و معنویت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلیمن اله‌نور کریمی‌تبار روز دوشنبه در اجلاسیه استانی نماز اظهار داشت: امروزه گمشده جامعه جهانی با وجود آسایش و فناوری های پیشرفته، آرامش در سایه معنویت و ارتباط با خداوند است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی، حاکمیت الله و ایمان مردم را نشانه گرفته و سعی جهان سلطه ایجاد ناامنی روحی و روانی و سردرگمی در بین جوامع بشری و به ویژه مسلمانان است.

وی افزود: افراد اگر به خداوند ایمان بیاورند، برکات آن در جامعه هویدا خواهد شد و برعکس افزایش معاصی نیز باعث اشاعه و افزایش مفاسد اجتماعی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: شهدا با ارتباط درست، صادقانه و معنوی با خداوند، راه درست را یافتند و نماز هدایتگر آنها در یافتن مسیر حقیقت بود.

وی یادآور شد: باید هنگام اقامه نماز به کلمات ادا شده و روح نماز توجه شود و افراد در هنگام اقامه با خدواند صادقانه ارتباط بگیرند تا جامعه به رستگاری برسد.

وی با اشاره به اینکه مسیر ارتباط با خداوند آرامش دهنده و بازدارنده از معصیت ها است، اضافه کرد:نماز تصلی بخش سختی ها است و اتصال به خداوند به جامعه آرامش و سعادت را تزریق می کند.

وی گفت: نماز صرفا یک رابطه فردی نیست بلکه نقشی اجتماعی و گروهی دارد و تاثیر نماز، بازدارندگی از مفاسد اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: نماز واقعی انسان را از منکرات باز می دارد و ارتباط عاشقانه و صاقانه با خدواند باعث لذت و آرامش بخشی در افراد و جامعه می شود.

وی تاکید کرد: مردم و مسوولان برای رونق بخشی به مساجد باید تلاش کنند و خانواده ها همانگونه که برای پیشرفت دنیوی فرزندان خود هزینه و تلاش می کنند، باید سعادت دنیا و آخرت فرزندان خود را با تقویت بُعد معنوی فرزندان خود مد نظر داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha