کاشت درخت به اقتصاد ملی ‌کمک می کند

نوشهر- ایرنا - سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت : کاشت و صیانت از درخت افزون بر بهبود فضای کسب و کار در صنایع چوبی بلکه به اقتصاد ملی کمک می کند.

به گزارش ایرنا، مهرداد خزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مجموع گردشگری و رفاهی نمک آبرود چالوس افزود ؛ امروز اغلب صنایع چوبی برای ادامه فعالیت به منظور تامین نیازهای چوبی از چوب های وارداتی استفاده می کنند و در هیچ شرایطی صرفه اقتصادی ندارد.
وی اظهارکرد : بنابر تاکید سازمان جهانی فائو تا سال ۲۰۳۰ باید هزار میلیارد اصله نهال در دنیا کاشته شود بنابراین نسل های آینده به طور حتم در حفظ و حراست محیط زیست و منابع طبیعی قضاوت خواهند کرد.
به گفته وی قرار گرفتن یک هکتار عرصه طبیعی زیر پوشش گیاهی افزون بر ذخیره سازی بیش از یک میلیون متر مکعب آب همچنین باعث اشتغال سه نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر به طر غیر مستقیم می شود.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت : بنا به وعده مسوول مجموعه نمک آبرود قرار است گستره زیادی از عرصه مجموعه نمک آبرود برای تولید نهال مورد استفاده قرار گیرد که می توان بیش از یک میلیون نهال تولید کرد.

کاشت و صیانت از درخت به اقتصاد ملی ‌کشور کمک می کند
خزایی پول با قدردانی از مسوولان این مجموعه تفریحی و گردشگری خاطرنشان کرد : باید فرهنگ حفظ و گسترش پوشش گیاهی در این نقاط گردشگری نهادینه شود.
در حاشیه این نشست و بازدید از عرصه های طبیعی مجموعه نمک آبرود به بهانه هفته منایع طبیعی اقدام به کاشت ۷۰ نوع نهال اقدام شد.
مجموعه نمک آبرود تله کابین حدود ۶۰ هزار هکتار عرصه طبیعی در اختیار دارد و حدود پنج هزار نهال هم در هفته منابع طبیعی در این مجموعه کاشته شد.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل ، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.شهرستان های نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha