۳۴۲ نفر در تصادفات جاده‌ای گلستان جان خود را از دست دادند

گرگان - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: از ابتدای امسال تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری، تعداد ۳۴۲ نفر در تصادف‌ها و حوادث ترافیکی جاده‌ای این استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ محمود شهرکی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این آمار در سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۱ ماه و ۲۰ روزه، ۲۹۸ نفر بود.

وی بیان کرد: سال گذشته در همین زمان ۲ هزار و ۵۶۰ نفر در این حوادث مجروح شده بودند که امسال این آمار به سه هزار و ۳۵۰ نفر رسید.

وی راکبین موتورسیکلت و عابرین پیاده ۲ کاربر پُرترافیک جاده‌ای در حوادث استان دانست و تصریح کرد: ۱۲۰ نفر از جان باختگان حوادث جاده‌ای راکبین موتورسیکلت و ۵۳ نفر هم عابرین پیاده هستند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به اینکه در مجموع راکبین موتورسیکلت و عابرین پیاده، سهم ۵۲ درصدی در تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیک جاده‌ای در گلستان را دارند، گفت: در تصادفات استان، کامیون، کامیونت، وانت‌بار، تریلی، سواری تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس، سهم و نقش مهمی دارند..

شهرکی ادامه داد: افراد بالای ۵۵ سن با ۲۴ درصد، ۲۵ تا ۳۵ سال با ۲۱ درصد و افراد ۳۵ تا ۴۵ سال با ۲۰ درصد، بیشترین سهم متوفیان در حوادث ترافیکی جاده‌ای دارند.

وی یادآور شد: البته سهم افراد صفر تا ۱۸ سال، ۱۸ تا ۲۵ سال و ۴۵ تا ۵۵ سال که بر اثر حوادث و تصادف‌های جاده‌ای جان خود را از دست دادند، به ترتیب ۱۴، ۱۱ و ۱۰ درصد بود.

وی خاطرنشان کرد: توجه نکردن به جلو در حین رانندگی ناشی از صحبت کردن با تلفن همراه یا خستگی و خواب آلودگی با ۳۵ درصد، تجاوز با سرعت غیرمطمئنه با ۲۶ درصد، تجاوز به چپ با ۱۴ درصد، تغییر مسیر ناگهانی و رعایت نکردم حق تقدم هر یک با هشت درصد بیشترین سهم در تصادفات را در استان داشتند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظانی گلستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و شرایط اقلیمی و جوی در روزهای پایانی سال و نخستین روزهای آغاز سال آینده احتمال بارش باران و حتی ریزش برف در ارتفاعات، رانندگان باید مراقبت و دقت نظر کافی را داشته باشند تا شاهد تصادفات زنجیره‌ای در این شرایط جوی نباشیم.

شهرکی بیان کرد: مسیرهای علی‌آبادکتول - آزادشهر و گرگان - کردکوی هر کدام با ۲۲ فوتی بیشترین فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای را داشتند و مسیرهای گرگان - فاضل‌آباد، مینودشت - آزادشهر هر کدام با ۱۸ و ۱۴ فوتی در رده‌های بعدی قرار دارند.

۳۴۲ نفر در تصادفات جاده‌ای گلستان جان خود را از دست دادند

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی سال گذشته گفت: در ایام اجرای این طرح در مجموع ۲۴ نفر جان خود را در حوادث ترافیک جاده‌ای از دست دادند و امسال از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده نیز این طرح با بسیج و بکارگیری همه نیروها و امکانات در جاده‌ای استان به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به تردد مسافرین از این استان به سمت مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مسافرین و رانندگان می‌توانند در راهدارخانه‌ها به استراحت بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha