۱۰۵ اکیپ اورژانس آذربایجان غربی امروز آماده‌باش هستند
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ۱۰۵ اکیپ اورژانس امروز در استان آماده‌باش هستند.

فرزین رضازاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم بویژه جوانان در حین دیدن خودروهای اورژانس برای آنان مسیر را باز کنند تا همکاران بتوانند برای امدادرسانی در حوادث احتمالی چهارشنبه سوری به موقع بر محل برسند.

وی ضمن اعلام آماده‌باش تمام اکیپ‌ها و پایگاه‌های اورژانس در استان افزود: کادر اورژانس و خودروهای آمبولانس برای خدمات رسانی در مراسم چهارشنبه سوری در حالت آماده باش کامل هستند البته امیدواریم حادثه ناگواری پیش نیاید.

وی با بیان اینکه به چهارشنبه آخر سال هنوز نرسیده ولی یک نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در ارومیه جان خود را از دست داد، ادامه داد: امسال باید بیشتر از قبل مراقب بود چون روز به روز مواد محترقه پر صداتر با دایره انفجاری بیشتر تولید و به صورت غیرمجاز به دست جوانان می‌رسد.

رضازاده اضافه کرد: بیشترین صدمات حوادث چهارشنبه سوری مربوط به سوختگی در ناحیه صورت، دست و چشم‌ها است که گاهی منجر به نابینایی فرد آسیب دیده می‌شود.

وی ادامه داد: در چهارشنبه سوری امسال ۲۳ اکیپ اورژانس فقط در ارومیه فعال خواهند بود و به صورت آماده به آسیب دیدگان احتمالی خدمات رسانی می‌کنند.

رضازاده با اشاره به وجود ایجاد ترافیک و راهبندان خیابان و محلات یادآور شد: از مردم فهمیم درخواست داریم در حین دیدن خودروی آمبولانس اورژانس، مسیر را برای این خودروها آزاد کنند و از جوانان نیز می‌خواهیم که از انداختن مواد محترقه جلوی خودروها بخصوص آمبولانس‌ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: جوانان هنگام استفاده از مواد محترقه باید مراقب بوده و حین خرید نیز از مراکز مجاز اقدام به خرید کنند تا خدا ناخواسته هنگام استفاده، انفجار این مواد موجب نقص عضو خود و اطرافیان شان نشود.

رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اغلب جوانان فکر می‌کنند که اتفاقی برایشان نمی‌افتد، گفت: همه مصدومین یک حرف مشترک دارند اینکه «فکر نمی‌کردیم این بلا سر ما بیاید» لذا از همه مردم درخواست داریم مراقب سلامت خود، خانواده و دوستان شان باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha