مدیرکل ارشاد لرستان: برگزاری آیین بزرگداشت مفاخر ایرانی ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان گفت: برگزاری آیین بزرگداشت مفاخر ایرانی باهدف معرفی به نسل جوان ضروری است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان منصور احمدی در همایش ادبی هفت‌نگار ویژه بزرگداشت شاعر نامدار حکیم نظامی گنجوی اظهار داشت: در کنار علم، شعر و ادب که بزرگ‌ترین رسانه عصر نظامی محسوب می‌شد، حکیم نظامی شاعر نامدار ایرانی، در حوزه فلسفه و حکمت کم‌نظیر و بی‌نظیر است.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری بزرگداشت مشاهیر و مفاخر استان افزود: کشورهای همسایه‌ که در گذشته جزیی از خاک ایران بوده‌ و به دلایل سیاسی جدا شده‌اند، قصد مصادره کردن این حکیم بزرگ را به نام خود دارند بنابراین برگزاری این‌گونه مراسم و تعیین ‌هفته‌ای به نام "حکیم نظامی" ضروری است و در نشست شورای فرهنگ عمومی، ۲۱ اسفندماه به نام روز این شاعر نامی نام‌گذاری شد.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به جای یک روز، یک هفته را به بزرگداشت حکیم نظامی اختصاص داده است تا پیش از آنکه دیگران دست به کار معرفی این حکیم نام‌آور بزنند هرچه بیشتر نسبت به معرفی این شخصیت والا به نسل جوان کشور و استان و مردم سراسر دنیا تلاش کنیم.

احمدی ادامه داد: باید قدر مفاخر و مشاهیر را بدانیم و برای حفظ این نخبگان و بزرگان تلاش کنیم و برنامه‌های این‌چنینی تداوم داشته باشد و در این راستا برنامه‌های بزرگداشت حکیم نظامی در سراسر استان از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه برگزار شد.

جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد متخلص به نظامی و نامور حکیم نظامی، شاعر و داستان‌سرای ایرانی، پارسی‌گوی در سده ششم هجری، به‌عنوان صاحب سبک و پیشوای داستان‌سرایی در ادبیات پارسی شناخته شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha