۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85056682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس‌جمهوری مکزیک: کشور ما از آمریکا امن‌تر است

۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبر: 85056682
رئیس‌جمهوری مکزیک: کشور ما از آمریکا امن‌تر است

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری مکزیک، هشدار دولت آمریکا به شهروندانش درباره «خطر سفر» به بیشتر مناطق مکزیک را رد کرد و گفت هیچ مشکل امینتی برای سفر به مناطق مختلف مکزیک وجود ندارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره هشدار مقام‌های امنیتی آمریکا درباره خطرناک بودن اکثر مناطق مکزیک گفت:‌ مکزیک از آمریکا امن‌تر است.

وی ادامه داد: هیچ مشکل امنیتی برای سفر به مناطق مختلف مکزیک وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، به دنبال مرگ دو شهروند آمریکایی که به ادعای پلیس فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) پس ورود به خاک مکزیک ربوده شده بودند، موج تازه‌ای از انتقادها به امنیت در مکزیک را بر انگیخته است.

اوبرادور با اشاره به افزایش حضور گردشگرها و ساکنان آمریکایی در مکزیک در سال گذشته،‌ خاطر نشان کرد: گردشگرهای آمریکایی از سطح امنیت در مکزیک آگاه بودند.

در سوم مارس (۱۲ اسفند)، پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد چهار شهروند آمریکایی در شهر «ماتاموروس» مکزیک مورد حمله قرار گفته و ربوده شده‌اند. مقام‌های مکزیک هنگامی که آن‌ها را یافتند که دو نفرشان کشته شده بودند. تاکنون پنج عضو یک کارتل مواد مخدر مکزیکی در این خصوص بازداشت شده‌اند.

رئیس‌جمهوری مکزیک که کارزار «ضد مکزیک» سیاستمداران محافظه کار آمریکا را دلیل منفی گرایی‌ها علیه امنیت این کشور می‌داند به منتقدین هشدار داده است که اگر به این روند ادامه دهند شهروندان مکزیکی - آمریکایی را از رای دادن به جمهوری خواهان بر حذر خواهد داشت.

وزارت امور خارجه آمریکا به جز ۲ ناحیه برای سایر مناطق مکزیک سطوح مختلفی از «خطر سفر» را برای شهروندان آمریکا تعریف کرده است.

این گزارش می‌افزاید: علاوه بر این آدم‌ربایی‌ها، پلیس آمریکا می‌گوید ۲ زن ساکن تگزاس نیز از اواخر فوریه (اوایل اسفند) پس عبور از مرز در مکزیک ناپدید شده‌اند.

با توجه به افزایش اخیر خشونت‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا تازگی به شهروندانش توصیه کرد به علت وجود خطر جنایت و آدم ربایی از سفر به منطقه تامالیپاس خودداری کنند.

به نوشته وزارت امور خارجه آمریکا، گروه‌های جنایتکار اتوبوس‌های مسافربری عمومی و خصوصی و همچنین خودروهای شخصی را که از طریق تامالیپاس مکزیک تردد می‌کنند، هدف قرار می‌دهند و اغلب مسافران را گروگان می‌گیرند و باج می‌خواهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha