۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85056765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمهیدات دستگاه قضایی اصفهان برای ایمنی و آرامش شهروندان در چهارشنبه آخر سال

اصفهان - ایرنا - تمهیدات لازم برای برگزاری ایمن چهارشنبه آخرسال(چهارشنبه سوری) همراه با برقراری آرامش از سوی پلیس و دستگاه قضایی استان اصفهان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، تدابیر اتخاذ شده برای برگزاری آیین چهارشنبه سوری با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب‌های احتمالی جانی و مالی برای شهروندان و برقراری نظم و انضباط عمومی در برگزاری این آیین سنتی است.

با توجه به اینکه هرساله تعدادی از هنجارشکنان به بهانه چهارشنبه سوری با رفتارهای ضد اجتماعی و استفاده از مواد محترقه و صوتی آرامش شهروندان را بر هم می زنند این تدابیر می تواند امنیت عمومی را در این شب ایجاد کند.

هشدار دادستان اصفهان به فروشندگان مواد محترقه و منفجره

در این راستا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان به فروشندگان مواد محترقه و منفجره غیر مجاز و افرادی که با انجام اعمال غیرقانونی موجب سلب آسایش شهروندان می‌شوند هشدار داد.

سیدمحمد موسویان افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی به ویژه چهارشنبه آخر سال و تجربیات ناگوار سال‌های پیش که در این ایام افرادی با بی‌توجهی به مسائل ایمنی موجبات نقص عضو یا فوت خود یا دیگران را فراهم ساختند دستگاه قضایی با افرادی که اقدام به تهیه، فروش و توزیع مواد محترقه و منفجره غیرقانونی کنند برخورد خواهد کرد و این افراد تا پایان تعطیلات سال جدید بازداشت خواهند شد.

وی، همچنین از بازرسی اصناف و نظارت پلیس اماکن خبر داد و افزود: فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش مواد محترقه غیر مجاز کنند نیز تا پایان تعطیلات پلمپ و با صاحبان این فروشگاه‌ها برخورد خواهد شد.

موسویان از خانواده‌ها خواست تا بر فرزندان خود در این ایام نظارت بیشتری داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

برخورد جدی پلیس با مسببان حوادث چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز به برخورد با مسببان بروز حوادث در شب چهارشنبه آخر سال تاکید و گفت: این در حالیست که پلیس هیچ مخالفتی با جشن و شادی مردم و برپایی مراسم سنتی شب چهارشنبه آخر سال ندارد

سردار محمدرضا میرحیدری افزود: پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه آخر سال باید خانواده محور باشد و این خانواده ها هستند که باید در این ایام بیشتر مراقب رفتار و اعمال فرزندان خود باشند و آنها را با آسیب‌ها و خطرات ساخت و استفاده از مواد محترقه آگاه کنند.

رئیس پلیس استان اصفهان گفت: اگر مراسم شب چهارشنبه آخر سال بصورت سنتی و محله محور و درون کوچه ها و محله ها برگزار شود پلیس نه تنها با آن مخالفتی ندارد بلکه خود را موظف می داند که نظم و امنیت شهروندان را نیز برقرار کند تا این شب را براساس رسومات خود به خوبی و خوشی سپری کنند.

وی افزود: در همین رابطه ۲۶۹ نقطه‌ای که در سال‌های گذشته افراد هنجارشکن در آنجاها باعث سلب آسایش عمومی و نارضایتی شهروندان شده بودند شناسایی شده و گشت های ویژه ای در تمام این نقاط مستقر خواهد شد و با افرادی که بخواهند نظم و امنیت این نقاط را بهم بریزند برخورد می شود.

سردار میرحیدری تاکید کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی، کسانی که در شب چهارشنبه آخر سال دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت پلیس خواهند بود که در این باره به خانواده ها توصیه می شود که اگر می خواهند ایام نوروز را با شادی سپری کنند از فرزندان خود مراقبت کنند تا باعث بروز حادثه در این شب نشوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال به پیشنهاد پلیس اصفهان قرار شده تا اگر حادثه ای در شب چهارشنبه آخر سال رخ دهد افرادی که مواد محترقه را به حادثه دیدگان فروختند شناسایی و با آنان به عنوان مسببان اصلی این حوادث برخورد شده و با مجازات سختی مواجه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha