مخالفت نامزد احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا با تداوم مداخله واشنگتن در جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- «ران دسانتیس« رقیب جدی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۴، اعلام کرد که دخالت بیشتر واشنگتن در جنگ اوکراین برای منافع ملی ضروری نیست.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، دسانتیس تاکید کرده است که گرفتار شدن بیشتر در مناقشه ارضی بین روسیه و اوکراین برای منافع ملی آمریکا حیاتی نیست.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دسانتیس از حزب جمهوریخواه جدی ترین رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

تاکر کارلسون مجری شبکه فاکس نیوز در حساب توئیتر خود پاسخ نامزدهای حزب جمهوریخواه و نظرات آنها در مورد جنگ اوکراین را به اشتراک گذاشت. دسانتیس در این خصوص پاسخ داده است: درحالیکه آمریکا منافع ملی حیاتی زیادی دارد، گرفتار شدن بیشتر در مناقشه ارضی بین اوکراین و روسیه یکی از آنها نیست.

وی اضافه کرد: چک سفید دولت بایدن برای تامین مالی این مناقشه تا زمانیکه ادامه داشته باشد، بدون هیچ هدف یا پاسخگویی مشخص، توجه‌ها را از فوری ترین چالش‌های کشور منحرف می‌کند.

دولت دموکرات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا میلیاردها دلار حمایت نظامی در اختیار اوکراین قرار داده و پیشرو در کمک به کی‌یف در جنگ با مسکو است.

ترامپ در پاسخ به اینکه آیا آمریکا باید از تغییر رژیم در روسیه حمایت کند، نوشت که «نه ما باید از تغییر رژیم در آمریکا حمایت کنیم، این بسیار مهم‌تر است». وی همچنین دولت بایدن را مقصر گرفتاری در این آشفتگی دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha