خودروهای توقیفی در چهارشنبه سوری یزد تا پایان تعطیلات آزاد نمی‌شوند

یزد- ایرنا - رییس پلیس راهور استان یزد با اشاره به آغاز طرح ویژه ترافیکی چهارشنبه آخر سال از بعد ظهر امروز سه‌شنبه در استان گفت: با هماهنگی مراجع قضایی، خودروهای متخلفی که به علت رانندگی پر خطر در این ایام توقیف شوند تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ ترخیص نخواهند شد.

سرهنگ «مهدی زارع» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف پلیس از اجرای این طرح برقراری نظم و امنیت ترافیکی و ایمنی عبور و مرور است؛ پلیس به هیچ وجه مخالف شادی مردم در چهارشنبه‌ آخر سال نیست لیکن اخلال در عبور و مرور و بر هم زدن امنیت ترافیکی مردم، خط قرمز ماست و پلیس با هرگونه بی‌نظمی ترافیکی برخورد می‌نماید.

وی احتمالی اظهار کرد: پلیس با هرگونه حرکات نمایشی مانند لایی کشی، دور دور کردن و راهبندان برخورد می‌نماید و این گونه حرکات جزو تخلفات حادثه ساز و از خطوط قرمز پلیس محسوب می‌شوند.

زارع ادامه داد: از طریق مرکز کنترل ترافیک و با بهره‌گیری از تصاویر دوربین های سطح شهر، ترافیک معابر رصد و در صورت مشاهده تخلفات حادثه ساز و انجام حرکات نمایشی ضمن اعمال قانون پیامک رانندگی پرخطر به تلفن همراه مالک ارسال و به وی اخطار داده خواهد شد که در صورت تکرار تخلف نسبت به توقیف وسیله وی اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پرتاب کردن ترقه و مواد منفجره از خودرو به داخل خیابان ممنوع بوده و پلیس با متخلفان برخورد می‌نماید.

زارع تصریح کرد: پخش آهنگ‌های گوش خراش از سیستم صوتی غیرمجاز خودروها و بوق زدن‌های بیجا که آلودگی صوتی بدنبال دارد ممنوع بوده و رانندگان متخلف برابر قانون اخذ جرائم رانندگی اعمال قانون می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha