معاون استاندار: مبارزه با قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند هماهنگی است

یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم هماهنگی نهادها در مبارزه با قاچاق کالا گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا به صورت جزیره ای اقدام نشود و ایستگاه های مقابله با آن تقویت و فعال شوند.

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی‌مهر روز سه شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در یاسوج، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای مبارزه جدی با قاچاق کالا در استان صورت می گیرد.

وی بیان کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا همه دستگاه های اجرایی و امنیتی دستگاه های متولی را همراهی و کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد کرد: مبدا، محل بارگیری و گلوگاه های ورودی قاچاق کالا به استان شناسایی و نسبت به کنترل ومقابله با آن پرداخته شود.

هاشمی‌مهر با اشاره به چهارشنبه آخر سال، ادامه داد: تمهیدات و تدابیر لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی در چهارشنبه آخر سال به عمل بیاید.

وی بر کنترل و نظارت خانواده ها بر فرزندان برای کاهش آسیب های چهارشنبه سوری تاکید کرد و افزود: خانواده ها به مسئله خود مراقبتی بر فرزندان توجه ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سلامت و امنیت مردم را مهم و در اولویت دانست و گفت: با هرگونه اعمال کاری بی توجهی و عملی که باعث آسیب دیدن فردی و خسارات شود برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص کشفیات ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: ارزش تقریبی کشفیات سال گذشته ۷۶۵ میلیارد ریال بود که امسال یک هزار و ۳۷ میلیارد ریال یعنی ۳۶ درصد افزایش داشته است.

حسین بهمنی تعداد کل پرونده های متشکله پارسال را ۵۴۸ مورد و امسال را ۶۹۲ مورد برشمرد و ادامه داد: این پرونده ها امسال ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی ابراز کرد: سال قبل ۵۱۰ خودرو و امسال ۶۰۲ خودرو توفیقی داشتیم که ۱۸ درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سال گذشته ۸۱۲ نفر در زمینه قاچاق کالا دستگیر شدند اما امسال یک هزار و ۷۸ نفر معادل ۳۳ درصد افزایش یافته است.

بهمنی بیان کرد: سال گذشته تعداد باند متلاشی شده نداشتیم اما امسال ۲ باند متلاشی شدند.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ تعداد ۶ هزار و 85 بازرسی خاص قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه در سطح استان انجام گرفت که برای ۹۰ واحد صنفی متخلف پرونده تخلف تشکیل و برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

روح الله باقری فرد ادامه داد: ارزش ریالی این پرونده ها 47 میلیون تومان و حجم کشفیات مربوطه ۶۲ هزار و ۳۷۸ قلم بوده است، اغلب کشفیات هم کالاهای دخانی سیگار،لوازم آرایشی و بهداشتی و نوشیدنی‌های سلامت محور بوده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha