۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85057466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: مردمی سازی امور تقویت کننده اعتماد به نظام است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: در انجام خیلی از امور می‌توان از ظرفیت خود مردم و نیروهای مردمی استفاده کرد که موجب اعتمادزایی هم می‌شود ولی نسبت به این مساله بی توجه بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی عصر سه شنبه در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان، افزود: اگر دفاع مقدس جنبه مردمی نمی گرفت، موفقیت های متعدد به دست نمی آمد درحالیکه مردمی سازی جنگ تحمیلی در بستر بسیج محقق شد و در نتیجه، ورق به نفع ملت ایران برگشت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر از مفهوم مردمی سازی استفاده نکرده ایم و همین مساله یکسری مشکلات ایجاد کرده است، به عنوان مثال در اتفاقات اخیر مدارس چرا از خود مردم استفاده نکردیم تا در کنار نیروهای حاکمیتی نقش آفرینی کنند و خودشان هم در جریان امور باشند.

افشارچی با بیان اینکه در خیلی از مسایل باید از مردم کمک بگیریم، گفت: در تمام بخش ها باید به این موضوع فکر کنیم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم آمادگی دستگاه ها برای ایام عید نوروز و استقبال از مسافران تاکید کرد و افزود: در ارتباط با جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان در این روزها باید با جدیت بیشتری اقدام شود البته با اقداماتی که پیش از این انجام شده آسیب ها در این زمینه کاهش پیدا کرده ولی در ایام پیش رو لازم است دستگاه های متولی نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

وی همچنین بر ضرورت هم افزایی دستگاه ها در اجرای برنامه ها تاکید کرد و افزود: نقشه مهندسی فرهنگی مبنای مهمی است و می تواند ملاک سنجش عملکرد دستگاه ها باشد.

افشارچی خاطرنشان کرد: حرکت برنامه محور باید جزو اصول ما باشد و در این راستا برنامه های حوزه اجتماعی و فرهنگی دستگاه ها برای سال آینده در استان متمرکز بر موضوع مردمی سازی، جوانان، خانواده، آسیب های اجتماعی و جمعیت است.

لزوم آزادسازی ظرفیت های دستگاه ها برای مردمی سازی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه ما می خواهیم برای مردمی سازی بر ظرفیت ها و خلاقیت های جامعه خودمان تکیه کنیم، افزود: گزارش دستگاه ها در اجرایی کردن مردمی سازی صرفا نباید جنبه عملکردی داشته باشد بلکه باید آزادسازی ظرفیت ها برای حضور مردم را در دستور کار قرار دهیم.

حسین نجفی با بیان اینکه مردمی سازی، بهره گیری از ظرفیت مردم، گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد جزو سیاست های دولت و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: ما خود را موظف می دانیم در راستای عملیاتی کردن این مهم گام برداریم.

وی گفت: سال آینده، هر سه ماه، گزارشی از اقدامات دستگاه ها در این خصوص تهیه می شود تا ببینیم در این زمینه چه گام هایی در استان برداشته شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: دغدغه و تلاش ما این است تا در خصوص مردمی سازی به یک سند اجرایی در استان برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha