مقابله جدی با سوداگران زغال در دستور کار محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت :مشارکت ادارات محیط زیست و منابع طبیعی برای مقابله با تولید کنندگان و فروشندگان غیر قانونی زغال افزایش می یابد.

اسلام جاودان خرد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : گزارش های دریافتی از سامانه مردمی و رایگان ۱۵۴۰ حاکی از این است که عده ای سودجو با قطع درختان بلوط اقدام به تولید زغال می کنند و آن را از مسیرهای مختلفی به استان های همجوار قاچاق می کنند.

وی بیان کرد: براساس هماهنگی های انجام گرفته با دادستان شهرستان دنا موضوع زغال به صورت جدی برخورد قانونی و قاطع با سوداگران در دستور کار دستگاه های اجرایی محیط زیست و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : روز بیست وسوم اسفند ماه یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، با اخذ دستور قضایی در گشت های کنترلی موفق شدند در روستاهای حاشیه شهرستان دنا، چندین کوره زغال را شناسایی ،منهدم و مقدار زیادی زغال کشف و ضبط کنند .

وی گفت : براساس برنامه ریزی های صورت گرفته با مراجع قضایی، این همکاری ها ادامه خواهد یافت و تولید کنندگان زغال هر لحظه باید منتظر اعمال قانون باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خصوص این مساله مهم گفت:امسال ۱۷۰ محموله زغال در استان کشف شده و ۶۰ تن چوب جنگلی از متعرضان به جنگل های استان کشف شده است.

سعید جاوید بخت بیان کرد:همچنین در این مدت ۴۱ کوره زغال و ۱۵۰ خودروی حامل چوب و زغال قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد توقیف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار وسعت دارد که حدود یک درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داد.

وی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سرانه جنگل در سطح کشور رتبه نخست را دارد بطوریکه به ازای هر نفر از جمعیت استان ۱.۲۵ هکتار جنگل وجود دارد که باید با صیانت از این ثروت طبیعی قدردانی خود را نشان دهیم.

جاوید بخت خاطرنشان کرد: بیش از ۵۶درصد استان را جنگل تشکیل می دهد که در مجموع ۵۰ درصد از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد از گونه بلوط است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha