هزینه خرید و اجاره زمین از روی دوش مردم کره‌ای و حسامی برداشته می‌شود
عکس تزیینی است

شیراز-ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان سرچهان با بیان اینکه اراضی بنیاد مسکن در این شهرستان تهاتر خواهد شد، گفت: هزینه خرید و اجاره زمین از روی دوش مردم کره‌ای و حسامی برداشته می‌شود.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری شهرستان سرچهان، مهدی مرادی پس از ملاقات و جلسه با اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارکرد: طبق مصوبه شورای مسکن استان فارس مقرر شده بود در جهت کاهش هزینه مردم برای ساخت مسکن اراضی متعلق به بنیاد با اراضی راه و شهرسازی در سرچهان تهاتر شود که از این مصوبه حدود ٢ ماه می‌گذشت و اقدامی صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: بحمدالله بحث تهاتر اراضی مورد نظر با دستور دکتر نیکزاد توسط ایشان در تهران پیگیری و اجرایی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری سرچهان بیان کرد: همچنین با توجه به درخواست ارایه شده برای بازگشایی سامانه ثبت نام، با نظر مثبت رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان و بعد از کلنگ زنی پروژه مذکور سامانه نهضت ملی برای شهرهای حسامی و کره ای بازگشایی و عملیات اداری که از قبل متوقف شده بود مجدد فعال شد.

مرادی افزود: هم اکنون متقاضیانی که مورد تایید نهایی قرار گرفته اند بر اساس پیامک های افتتاح حساب بانکی که دریافت کرده اند می توانند نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرچهان تاکید کرد: متقاضیانی که پیامک افتتاح حساب دریافت کرده اند بایستی مبلغ ٤٠ میلیون تومان طبق قانون فقط بابت سهم خدمات آب، برق، گاز و مخابرات و زیرساخت پرداخت کنند و هیچ مبلغی بابت زمین از مردم دریافت نمی شود و همانطور که رییس جمهور وعده داده بودند زمین های مسکونی طرح نهضت ملی به صورت رایگان تقدیم مردم شهر کره ای و حسامی می شود.

مرادی یادآور شد: پس از واریز وجه متقاضیان باید برای دریافت پروانه ساخت به شهرداری ها مراجعه کنند که طبق قانون شهرداری‌ها مکلفند پروانه ساخت را برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن با ٣٠ درصد تخفیف صادر کنند.

وی در خصوص شرایط واگذاری ها گفت: به مردم شهرستان سرچهان اطمینان می دهیم واگذاری اراضی مسکونی کاملا شفاف و به صورت سیستمی و بر پایه سامانه انجام خواهد شد و اجازه دخالت هیچ عنصری داده نخواهد شد.

سرپرست فرمانداری سرچهان خاطرنشان کرد: امیدواریم در این ایام پایانی سال بتوانیم اقدامات امیدبخش بیشتری در راستای خدمت بهتر به مردم شهرستان سرچهان انجام دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha