۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85057881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با آفت سن غلات در بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از مزارع همدان

همدان- ایرنا- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: مبارزه شیمیایی با آفت سن غلات در سطح ۴۰۴ هزار و ۷۵۵ هکتار از مزارع گندم و جو در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

«شهرام پیشه ور» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان سطح ۱۸۴ هزار و ۲۲۱ هکتار مبارزه در مرحله سن مادر و ۲۲۰ هزار و ۵۳۴ هکتار مبارزه علیه پوره سن بوده است.

وی ادامه داد: مبارزه با آفات عمومی (جوندگان و ملخ های مضر صحرایی ) در سطح سه هزار و ۲۰۲ هکتار، مبارزه با آفات خصوصی (بیماری ها و علف های هرز محصولات زراعی و باغی) در سطح ۸۷۱ هزار و ۳۲۵ هکتار، عملیات ردیابی و مبارزه با عوامل قرنطینه گیاهی بیش از ۱۱۶ هزار و ۷۴۸ هکتار و صدور گواهی بهداشت نباتی به میزان هشت هزار و ۱۹۰ تن به انجام رسیده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: کنترل بیولوژیک آفات مزارع گوجه فرنگی و ذرت در بیش از سه هزار و ۷۶۵ هکتار، عملیات مبارزه مکانیکی و زراعی در محصولات زراعی و باغی در سطح ۹۵ هزار و ۳۵۶ هکتار، عملیات ضد عفونی بذر غلات در سطح ۸۸ هزار و ۴۷۱ تن و عملیات مبارزه غیر شیمیایی در سطح ۲۷ هزار و ۸۱۰ هکتار انجام شده است.

استان همدان با داشتن ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است به نحوی که بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی این استان را به خود اختصاص داده است.

بخش کشاورزی استان همدان همچنین ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha