گسترش همکاری های تجاری-اقتصادی، محور ملاقات مقام ترکمنستانی و سفیر ایران

تهران - ایرنا - خانم «ام بیاشیمووا» معاون وزیر امورخارجه ترکمنستان و «غلام عباس ارباب خالص» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در خصوص ضرورت گسترش همکاری تجاری و اقتصادی و همچنین توسعه تعامل و گفت و گو بین جامعه زنان دو کشور دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه ترکمنستان، خانم «ام بیاشیمووا» معاون وزیر امور خارجه این کشور و سفیر ایران موضوعات مهم در دستور کار دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند و در خصوص همکاری های بین المجالس، حوزه های اصلی همکاری تجاری و اقتصادی و توسعه تعامل و گفت و گوها بین جامعه زنان دو کشور تاکید کردند.

وزارت امور خارجه ترکمنستان خاطرنشان کرد: طرفین به اهمیت ویژه دیدارها در سطوح عالی در بعد سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی اشاره کردند. توجه ویژه ای هم به توسعه همکاری های بین پارلمانی از جمله سازماندهی دیدارهای متقابل شد.

مشارکت ثمربخش دو کشور در قالب چندجانبه در چارچوب سازمان های معتبر بین المللی و منطقه ای و حوزه های اصلی همکاری تجاری و اقتصادی نیز مورد توجه بررسی قرار گرفت. در این دیدار بر توجه به زمینه های اکولوژی، انرژی و حمل و نقل که به عنوان جنبه های اولویت دار مشخص شده است نیز تاکید شد.

طرفین همچنین بر اهمیت توسعه تعامل و گفت و گو میان جامعه زنان و کشور تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha