برنامه ریزی دشمن در اغتشاشات اخیر ایجاد درگیری درون مذهبی بود

ارومیه - ایرنا - فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دشمن همواره بدنبال ایجاد درگیری و دو دستگی در کشور است، گفت: برنامه ریزی دشمنان ملت بزرگ ایران در اغتشاشات اخیر هم ایجاد درگیری درون مذهبی و حتی درون طایفه‌ای بود که البته به هدف خود نرسیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رحیم جهانبخش روز چهارشنبه در همایش گروه‌های مرجع آذربایجان غربی افزود: دشمن برنامه ریزی ویژه‌ای برای این اغتشاشات داشت ولی با همراهی نکردن مردم و همچنین توان قابل توجه نظام، این توطئه هم خنثی شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع حجاب بهانه‌ای برای ایجاد اغتشاش در کشور بود، اضافه کرد: آنها به دنبال ناامن کردن و ایجاد تلاطم در کشور در راستای ضربه زدن به اقتصاد ایران اسلامی هستند و به بهانه‌های مختلف سعی در رسیدن به اهداف خود دارند که همواره هم شکست می‌خورند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: حجاب از هزاران سال پیش در ایران وجود داشته و مردان و زنان ایرانی با عفت و حجاب زندگی کرده‌ و خواهند کرد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه استکبار جهانی در مقابل هر کشوری که از لحاظ قدرت منطقه‌ای و جمعیتی در سطحی بالاتر قرار بگیرد، توطئه چینی می‌کند، اظهار کرد: برای آنان حتی منطقه حضور آن کشور هم مهم نیست و از اوکراین گرفته تا سوریه، عراق، ایران و حتی دیگر نقاط دنیا این توطئه‌ها را اجرایی می‌کنند.

وی گفت: در نتیجه جنگ اوکراین و ناامن شدن این کشور، آمریکا گندم را به ۲.۷ برابر و گاز مایع را به پنج برابر قیمت‌های پیشین به کشورهای اروپایی می‌فروشد که این، بخشی از آورده اقتصادی جنگ اوکراین برای این کشور است.

سردار جهانبخش در بخش دیگری، آذربایجان غربی را جغرافیای همزیستی اقوام، پیروان مذاهب و ادیان عنوان کرد و یادآور شد: در این استان پیروان مذاهب اسلامی در کنار پیروان ادیانی نظیر مسیحی و کلیمی زندگی می‌کنند و همه آنان هم برای جمهوری اسلامی ایران جانفشانی کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha