۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85058295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر پاکستان بر ضرورت مقابله با اسلام ستیزی در جهان تاکید کرد

تهران- ایرنا- نخست وزیر پاکستان در اولین سالگرد روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی اعلام کرد که پاکستان همگام با جامعه بین الملل برای پایان دادن به نفرت پراکنی علیه اسلام و اسلام ستیزی تلاش می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «شهباز شریف» در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت که اسلام نیز مانند سایر ادیان بر مدارا، احترام، صلح و توسعه انسانی تاکید دارد.

وی افزود: پاکستان در روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی همگام با جامعه بین الملل به تلاش‌ها برای پایان دادن به همه اشکال نفرت، توهین و تبعیض علیه مسلمانان می پیوندد.

سازمان ملل اسفند سال گذشته با صدور قطعنامه ای ۱۵ مارس را بعنوان روز جهانی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری کرد که این تصمیم نقطه عطفی در مبارزه با اسلام هراسی در سطح بین المللی است.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای با عنوان "روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی" را با اجماع تصویب کرد. بر اساس این قطعنامه، امروز ۱۵ مارس روز بین المللی مقابله با اسلام هراسی تعیین و نامگذاری شد.

جمهوری اسلامی ایران از جمله بانیان قطعنامه بود که در تهیه پیش نویس و تصویب آن تلاش زیادی کرد. این قطعنامه توسط کشورهای اسلامی ارائه شد و ایران و ۵ کشور دیگر از جمله پاکستان و عربستان رهبری مذاکرات مربوط به این قطعنامه را برعهده داشتند.

قطعنامه یاد شده هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می کند و خواستار تقویت تلاش های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha