۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85058413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی بر افزایش ایمنی جاده های استان تاکید کرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی بر افزایش ایمنی جاده های استان در آستانه نوروز ۱۴۰۲ با اجرای برنامه های فوری توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در کمیسیون راهبری تصادفات خراسان شمالی اظهار کرد: گرچه برنامه هایی بلند مدت برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات در محور های استان در دست اجرا است اما با توجه به نزدیکی سال نو باید برنامه های فوری و کوتاه مدت برای کاهش تصادفات در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: در این بین تنها پلیس راهور مسوول اجرای برنامه های کاهش تصادفات نیست بلکه تمامی دستگاه های اجرایی باید پای کار باشند تا سفری امن و خاطری خوش برای مسافران نوروز ۱۴۰۲ مهیا شود.

حسین نژاد با بیان اینکه براساس پیش بینی ها ترددها نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات برون شهری در محور "بجنورد به بابا امان" و "بجنورد به جنگل گلستان" رخ می دهد باید برنامه هایی همچون کاهش سرعت غیرمجاز و نقاط حادثه خیز این محورها در نظر گرفته شود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین باید علائم راهنمایی و رانندگی و آشکارسازی مبادی ورودی و خروجی در تمامی شهرها نصب شود.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها باید خود را برای اتفاق‌های احتمالی آماده کنند، گفت: در ورودی شهرها باید شماره تماس‌ اضطراری با نصب تابلوهای تبلیغاتی شهری در اختیار مسافران نوروزی قرار داده شود.

افزایش ۲۱ درصدی فوتی تصادفات

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی نیز گفت: در سالجاری ۴۶ شهروند در جاده های خراسان شمالی بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ احمد خندانی مقدم افزود: در مجموع در سال جاری ۱۳ هزار و ۸۷۴ فقره تصادف در سطح جاده ای این استان رخ داده است.

وی یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته ۹ هزار و ۱۳۹ فقره تصادف در سطح جاده های این استان به وقوع پیوسته بود.

خندانی مقدم گفت: بیشترین علت های تصادف در سطح جاده های این استان مربوط به عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو بوده است

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha