۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85058655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به واشنگتن نیمه‌تمام ماند

تهران – ایرنا – در پی تحولات امنیتی در فلسطین اشغالی و ادامه اعتراضات گسترده علیه کابینه نتانیاهو، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی سفر خود را نیمه تمام گذاشت و در راه بازگشت به تل‌آویو است.

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»،پس از لغو سفر نتانیاهو به برلین، بزلل سموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که هم‌اکنون در واشنگتن به سر می‌برد، سفرش را نیمه‌تمام رها کرده و به فلسطین اشغالی باز می‌گردد.

بزلل سموتریچ وزیر دارایی کابینه نتانیاهو که برای سخنرانی در نشست سازمان های کمک کننده مالی به رژیم صهیونیستی به واشنگتن سفر کرده بود، امشب به دلیل تحولات امنیتی رژیم صهیونیستی و ادامه اعتراضات به تل آویو باز می‌گردد.

سموتریچ قرار بود برای شرکت در نشست وزیران دارایی آمریکای جنوبی از واشنگتن به کشور پاناما سفر کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز سفر خود به برلین را به تاخیر انداخت. پیش از این اعلام شده بود که بنیامین نتانیاهو امروز در سفری سه روزه عازم برلین می‌شود.

همچنین روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که هزاران اسرائیل ساکن برلین در حال آماده شدن برای «برهم زدن» سفر بنیامین نتانیاهو به برلین در روز چهارشنبه هستند.

صهیونیست‌های مقیم برلین و مخالف طرح اصلاحات قضایی قصد برگزاری تظاهراتی در برلین، مشابه تظاهرات یهودی‌ها در پایتخت ایتالیا در جریان سفر اخیر نتانیاهو به این کشور را دارند.

سرزمین‌های اشغالی در هفته‌های اخیر شاهد اعتراضات صهیونیست‌ها علیه لایحه اصلاحات قضایی بوده و معترضان خواستار توقف روند تصویب این قانون هستند.

در لایحه اصلاحات قضایی که ائتلاف مخالفان در سرزمین های اشغالی از آن «کودتا» یاد می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این لایحه همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزرا این امکان را خواهند داشت که هر مشاور قضایی را در دفتر خود برکنار یا منصوب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha