۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85058969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع ۸۰ تُن گوشت قرمز منجمد در خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: توزیع ۸۰ تُن گوشت قرمز منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان از امروز پنجشنبه در استان آغاز شد.

محمد هندآبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشت مرکز توزیع گوشت قرمز در بجنورد مشخص شده است و وظیفه توزیع این میزان از گوشت منجمد را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: همچنین برای تامین گوشت گرم مورد نیاز نوروز ۱۴۰۲ با کشتارگاه های مشهد مقدس نیز تفاهم نامه ای امضا شده است که مباشران خراسان شمالی گوشت گرم گوساله را خریداری و با تخفیف ۳۰ درصدی در سطح فروشگاه های این استان عرضه خواهند کرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: اینک روزانه ۱۰ لاشه گوساله جوان از کشتار گاه مشهد خریداری و در استان عرضه خواهد شد.

وی گفت: نظارت از بازار و به خصوص از سطح رستوران‌ها برای جلوگیری و عدم استفاده از گوشت قرمز منجمد به صورت جدی انجام می شود و برنامه ریزی لازم برای حضور مستمر بازرسان جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات صورت می گیرد.

هندآبادی در مورد تامین گوشت مرغ نیز عنوان کرد: توزیع گوشت مرغ منجمد در سطح فروشگاه های این استان هیچ محدودیتی وجود ندارد و به هر میزانی که نیاز باشد در بازار عرضه می شود.

خراسان شمالی یکی از قطب های دامداری و دامپروری کشور است و در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه نهم کشور را دارد.

در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر، ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha