سیدمحمد علمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال و سال آینده در حوزه تقاطع ها و شبکه های اصلی راه، مهمترین اولویت و برنامه شهرداری قزوین پایان پروژه های نیمه تمام خواهد بود.
وی با بیان اینکه متاسفانه شهر قزوین پس از سال ها همچنان درگیر احداث کمربند نخست ترافیکی خود به سر می برد، تصریح کرد: طی ماه های گذشته سعی شده تا موانع موجود در این راه برداشته شود و این کار در حال مرتفع شدن است.
علمی با اشاره به اینکه میلیاردها ریال برای احداث کمربند شرقی قزوین جهت تملک و هزینه های آن شده، یادآور شد: هم اکنون تنها ۲ بخش دیگر باقیمانده که بخش نخست قسمتی از تقاطع آیت الله ابوترابی و قطعه دیگر آن نیز امتداد بلوار پیامبر اعظم به بلوار آیت الله باریک بین است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه با تکمیل حلقه نخست کمربند ترافیکی قزوین ۱۸ کیلومتر از طول مسیر روان سازی خواهد شد، افزود: همزمان با اجرای این پروژه، یک فضای پیاده راه نیز با هدف ارتقاء سطح سرانه ورزش همگانی نیز برای شهروندان قزوینی طراحی شده و در ادامه نیز قصد داریم این مسیر را به جاده سلامت شهر ارتباط بدهیم.
علمی خاطرنشان کرد: طول مسیر رفت و برگشت این پیاده راه ۲۰ کیلومتر و به صورت تخصصی طراحی شده و در طول مسیر نیز امکاناتی نظیر احداث سرویس های بهداشتی، کیوسک اجاره دوچرخه و اتاق مادر و کودکی نیز دیده شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین اظهار کرد: احداث این پیادهراه در کمربندی شرق قزوین از برنامه های شهرداری بوده که براساس تجربه خود در جریان احداث جاده سلامت در مسیر امامزاده باراجین مورد احداث قرار گرفته و در سال آینده نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
قزوین دارای چهار منطقه شهرداری است.
نظر شما