علوم پزشکی تبریز سیاسی‌ترین دانشگاه کشور است

تبریز-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به فعالیت های مختلف سیاسی و فرهنگی دانشجویان این مجموعه، گفت: در بین دانشگاه های علوم پزشکی ایران، دانشگاه تبریز سیاسی ترین دانشگاه کشور است.

به گزارش ایرنا، بهمن نقی پور عصر پنجشنبه در پنجمین و آخرین نشست خبری سال خود با اصحاب رسانه، افزود: طی یک سال اخیر بیشترین تجمعات قانونی دانشجوئی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز صورت گرفته و مدیریت فرهنگی این مجموعه تلاش کرده است تا به بیشترین تعداد ممکن مجوز برپایی این تجمعات را صادر کند تا مسایل صنفی در درون دانشگاه پیگیری شود.

وی تکریم استاد و دانشجو را یکی از اولویت های مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام و اظهار کرد: در این راستا بیشترین تعداد جلسات با اعضای هیات علمی و نشست های مستمر با اساتید و دانشجویان طی یک سال اخیر در بین تمام دانشگاه های علوم پزشکی ایران در تبریز برگزار شده است، چون اعتقاد داریم این افراد نخبگان جامعه هستند و مراقبت و مواظبت از آنها رسالت مهم دانشگاه ها و مدیریت های مجموعه های علمی و تحقیقاتی است.

نقی پور با بیان اینکه طی ماه های اخیر بیشترین تکریم استادان رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال های پس از انقلاب محقق شده است، ادامه داد: نخست باید تکریم این استادان عمل شود تا سپس از این قشر فرهیخته انتظار داشته باشیم و البته انجام وظایف وفق قانون و مقررات موجود کشور و دانشگاه ها نباید در این میان به بوته فراموشی سپرده شود.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با وجود اینکه بیشترین اعتراضات را در جریان وقایع و اغتشاشات اخیر شاهد بود، اما با سعه صدر با این تحولات رفتار شد. کسانی هم که نسبت به رفتارهای هنجارشکنانه خود اصرار کرده و بر تکرار آن پافشاری کردند، به کمیته های انضباطی فراخوانده شدند که در این خصوص نیز کمک شد تا مسائل در مراحل ابتدایی حل و فصل شود.

نقی پور با تایید احضار تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به کمیته انضباطی در جریان برگزاری تجمع غیرقانونی ۱۶ اسفند ماه یکی از تشکل های دانشجویی، گفت: متاسفانه این عده با وجود اخطارهای قبلی اقدام به برپایی تجمع با شعارهای هنجارشکنانه کرده و سعی در به التهاب کشاندن فضای دانشگاه را داشتند که به کمیته انضباطی احضار و به تعدادی از آنها تذکر شفاهی و کتبی داده شد.

وی اضافه کرد: تعدادی از این دانشجویان با وجود اینکه پیشتر بیش از پنج بار احضار شده بودند اما بر ادامه رفتارهای غیرقانونی و هنجارشکنانه خود اصرار دارند که با آنها برخورد می شود چون دانشگاه محل نظم و انضباط است و همه باید به قوانین و مقررات احترام بگذارند.

نقی پور گفت: با وجود اینکه در جریان اغتشاشات شهریور و مهر ماه تعدادی از دانشجویان احضار شده بودند اما با سعه صدر با آنها رفتار شد و با وجود اینکه برای عده ای حکم تعلیق صادر شده بود اما با صحبت ها و رایزنی های انجام شده این احکام همزمان با روز دانشجو ملغی شد تا مشکلی ایجاد نشود.

علوم پزشکی تبریز سیاسی‌ترین دانشگاه کشور است
دکتر بهمن نقی پور

* خبرنگاران تخلفات پزشکان را گزارش کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه این مجموعه همواره خود را خادم مردم و به خصوص اقشار آسیب پذیر می داند و در این مسیر در حال حرکت است، با تقبیح برخی رفتارهای نامناسب جامعه پزشکی، از خبرنگاران و اهالی رسانه درخواست کرد تا هر گونه تخلفات مربوط به پزشکان و مراکز درمانی و بیمارستانی را گزارش کرده و با ارائه مستندات در سالم سازی فضای عمومی نظام سلامت سهیم باشند.

نقی پور حجم تخلفات جامعه پزشکی در مقایسه با تعداد متنوع رشته ها و تخصص های مربوطه را ناچیز دانست و با بیان اینکه بیشتر پزشکان آذربایجان شرقی خدوم و صادق هستند، اظهار کرد: از رسانه ها می خواهیم کج رفتاری ها و تخلفات و درخواست های مالی بیجا و غیر قانونی پزشکان و واحدهای درمانی را بازتاب دهند تا زمینه های لازم و کافی برای ارائه بهینه خدمات به مردم فراهم شود.

وی دریافت رشوه از سوی مدیران بیمارستانی و مراکز درمانی آذربایجان شرقی را رد کرد اما در عین حال یادآور شد: چنانچه اهالی رسانه چنین مواردی را سراغ دارند با ارائه مستندات ما را یاری دهند و دانشگاه از چنین گزارش هایی به شدت استقبال می کند و حتی حاضریم به صورت نامحسوس نفراتی را همراه خبرنگاران کنیم تا لایه های فساد را شناسایی کنند.

نقی پور درباره آخرین آمارهای مربوط به مسمومیت های دانش آموزان آذربایجان شرقی نیز گفت: طی هفته های اخیر در مجموع تعداد ۷۸۹ دانش آموز دچار مسمومیت شدند که از این تعداد ۱۳۵ نفر در همان محل مدارس به صورت سرپایی مداوا شده و تحویل خانواده ها یا مربیان مدارس شدند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد فوق تعداد ۳۱۳ نفر از طریق مرکز فوریت های پزشکی و تعداد ۳۴۱ نفر به وسیله خانواده ها به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند که در نهایت تنها تعداد ۳۲ نفر تحت نظر و در بیمارستان ها بستری و آنها نیز پس از ۶ ساعت تکمیل مراحل درمانی ترخیص شدند.

نقی زاده علت مسمومیت دانش آموزان را نامشخص دانست و گفت: مسمومیت استنشاقی در این زمینه بسیار محتمل تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha