طرح‌های ورزشی شهرستان قشم افتتاح شد

قشم - ایرنا - طرح‌های ورزشی شهرستان مرزی قشم امروز (جمعه بیست و ششم اسفند ۱۴۰۱) با حضور استاندار هرمزگان و همراهی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قشم، مدیران کل ورزش و جوانان و نوسازی و تجهیز مدارس استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی روز جمعه در حاشیه بهره‌ برداری از این طرح‌ ها اظهار کرد: امروز توفیق شد در خدمت مردم شریف شهرستان قشم با بهره‌برداری و کلنگ زنی چند طرح باشیم.

وی ادامه داد: در این سفر یک‌ پروژه کلنگ زنی می‌شود و سه طرح ورزشی شامل سالن ورزشی لافت، زمین چمن مصنوعی روستای طبل و سالن ورزشی روستای هلر از جمله این پروژه‌ها بودند که به بهره‌برداری رسیدند.

استاندار هرمزگان توضیح داد: سالن‌ های ورزشی هُلر و لافت جزو مصوبات سفر بوده که خوشبختانه امروز پس از تکمیل و تجهیز به بهره‌برداری رسیدند، امروز همچنین یک کلنگ زنی در حوزه شیلات داریم که این پروژه نیز یک پروژه بسیار بزرگ و قابل توجه است.

طرح‌های ورزشی شهرستان قشم افتتاح شد

دوستی اضافه کرد: ارزش این چهار پروژه مبلغی بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان است و می‌ تواند نقش موثری در ایجاد شادابی و نشاط بین جوانان و افزایش اشتغال ایفا کنند.

افتتاح سالن ورزشی نور لافت، زمین چمن مصنوعی شهر طبل به متراژ هفت هزار و ۷۲ متر، مجموعه ورزشی روستای هلر جزیره قشم به مساحت ۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع و کلنگ زنی مرکز بازسازی ذخایر آبزیان قشم به مساحت هشت هکتار با ظرفیت رهاسازی پنج میلیون قطعه بچه ماهی بومی از طرح های بود که ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان انجام و به بهره برداری رسید.

زمین چمن مصنوعی شهر طبل جزیره قشم به متراژ هفت هزار و ۷۲ متر از محل اعتبارات ملی استانی و همراه اول و هزینه ۸۲ هزار میلیون ریال افتتاح و بهره برداری رسید.

طرح‌های ورزشی شهرستان قشم افتتاح شد

مجموعه فرهنگی، ورزشی و اداری پالایشگاه نفت بندرعباس در روستای هلر جزیره قشم در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس در جهت توسعه زیرساخت های ورزشی استان هرمزگان و مناطق کم بر خوردار احداث شده است.

این مجموعه ورزشی دارای سالن ورزشی چند منظوره استاندارد برای رشته های ورزشی بسکتبال، والیبال، فوتسال، بدمینتون، هندبال همراه با سکوی تماشاگران و ساختمان اداری است.

طرح‌های ورزشی شهرستان قشم افتتاح شد

پیش بینی سه مرکز حفظ و ترمیم ذخایر آبزیان خلیج فارس و دریای عمان در هرمزگان

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در مراسم کلنگ زنی مرکز بازسازی ذخایر آبزیان قشم در جمع خبرنگاران افزود: در سفر رئیس جمهور در آبان ماه سال گذشته به استان هرمزگان دستور ساخت سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان صادر شد که پس از طی مراحل پیش نیاز، امروز شاهد گلنگ زنی یکی از این مراکز در جزیره قشم هستیم.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان بر تسریع ساخت مراکز بازسازی ذخایر آبزیان تاکید کرد و افزود: برداشت مازاد انباشته های آبزیان خلیج فارس و دریای عمان فشار مضاعفی به این ذخایر وارد کرده است که علاوه بر این برداشت بالغ بر صد هزار تُن مازاد؛ افزایش شناورهای بدون مجوز در طول نوار ساحلی هم مزید بر علت شده که ضرورت دارد هر چه سریع‌ تر حداقل سه مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و دریای عمان در استان ایجاد شود.

دوستی تصریح کرد: در آینده ای نزدیک استان هرمزگان شاهد بهره برداری از سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان های قشم، بندرلنگه و جاسک خواهیم بود.

طرح‌های ورزشی شهرستان قشم افتتاح شد

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه میزان تولیدات شیلات هرمزگان بالغ بر ۳۵۰ هزار تن است که ۹۰ درصد این فعالیت شیلاتی به وسیله صیادان انجام می‌ شود و تنها ۱۰ درصد با پرورش ماهی و میگو به صورت صنعتی تامین می‌شود گفت: با توجه به کمبود ذخایر برای این ۹۰ درصد، دولت برنامه ریزی کرده تا معیشت صیادان نیز تامین شود.

وی افزود: سیاست‌ های محدود کننده ای در حوزه مجوز مدیریت ذخایر داشتیم اما سیاست دولت سیزدهم افزایش مراکز بازسازی ذخایر آبزیان است و تلاش بر کاهش محدودیت در صدور مجوز و تسریع روند صدور است.

اعتبار این طرح از محل سفرهای استانی رئیس جمهور در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تامین می شود و جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیای ذخیره‌ گاهها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکو سیستم، حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیر عامل را می توان از ضرورت ها و برجسته ترین اهداف اجرای این طرح بازسازی ذخایر آبزیان است.

در آیین افتتاح این پروژه ها مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، محمد محمدحسینی فرماندار قشم، مدیران کل ورزش و جوانان و نوسازی و تجهیز مدارس و شیلات استان هرمزگان حضور داشتند.

اخبار مرتبط