۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 85059893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه جیرفت: عربستان متوجه نقش ایران در امنیت منطقه شد

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: عربستان متوجه نقش بی بدیل ایران در منطقه بویژه در ایجاد امنیت و ثبات منطقه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: عربستان خود اقدام به قطع رابطه با ایران کرد و در نهایت به نقش ایران پی برد و پیشقدم شد.

وی با اشاره به برخی دیگر از دلایلی که منجر به رضایت عربستان به ایجاد روابط با ایران شد افزود: در جریان جنگ در یمن شواهد حاکی از پیروزی‌های یمن مقابل عربستان بود و از سوی دیگر همه مشاهده می‌کنند قدرت در حال انتقال از غرب به شرق و در راس آن چین است و این کشور هم اثرگذاری مهمی در ایجاد این رابطه داشت.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام تارم در خطبه های نماز جمعه این هفته جیرفت با بیان اینکه ارتباط با عربستان یک موفقیت مهم برای دولت دکتر رییسی است ادامه داد:حسن همجواری و رابطه حسنه با همسایگان بویژه کشورهای مسلمان از اصول قانون اساسی کشور است و ایران از این ارتباطات حمایت می‌کند.

وی یادآور شد: وقتی رژیم جعلی صهیونیستی از این توافق عصبانی شده به این نتیجه می‌رسیم که توافق خوبی است و به نفع همه خواهد بود.

حجت الاسلام تارم گفت: کشورهایی که خود اقدام به قطع رابطه کرده بودند اکنون در صف برقراری رابطه قرار گرفته‌اند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به ناآرامی های داخل سرزمین های اشغالی اضافه کرد: رژیم اسرائیل امروز از درون در حال اضمحلال و این در حالی است که این رژیم با همکاری آمریکا به دنبال اجرای طرح خاورمیانه بزرگ بود اما همه نقشه‌های آنها برهم ریخت.

وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه با اشاره به ایام نوروز و ماه مبارک رمضان یادآور شد: مردم با فرهنگ استان کریمان در چهارشنبه آخر امسال باوجود تبلیغ رسانه‌های دشمن و فراخوان برای خسارت رساندن به اموال مردم و جان یکدیگر داشتن، رعایت کردند و حادثه تلخی نداشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha