هزینه‌های تولد و درمان چهارقلوهای جوانرودی رایگان شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هزینه‌های تولد و درمان چهارقلوهای جوانرودی که به تازگی در مجتمع ییمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه متولد شده اند، به دستور رییس دانشگاه رایگان اعلام شد.  

حامد بهرامیان شامگاه جمعه با اعلام این مطلب به ایرنا افزود: مادر ۲۸ ساله جوانرودی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ و همزمان با تولد دوباره طبیعت در اولین زایمان خود صاحب چهار فرزند شد.

وی گفت: فرزندان شامل سه دختر و یک پسر که حال عمومی همگی آنها خوب است و در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (ان آی سی یو) بیمارستان امام رضا (ع) بستری هستند.
وی اظهار کرد: وزن یکی از نوزادان دختر ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم و وزن سه نوزاد دیگر یک کیلو و ۳۰۰ گرم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: با توجه‌به تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب به موضوع جوانی جمعیت، به دستور رییس دانشگاه در راستای حمایت از فرزندآوری و هدیه نوروزی، تمام مخارج چهار قلوها رایگان شد.

به گزارش ایرنا، نرخ رشد در کشور ۰.۷ و در استان کرمانشاه ۰.۶ است و این نرخ رشد خطرآفرین است و هفت سال زمان برای جبران این بحران نیاز است.

هم اکنون ۱۰ درصد جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه پیر است و براساس پیش بینی‌ها در صورت ادامه این روند تا سال ۱۴۲۰ این میزان به ۳۰ درصد خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha