۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85060628
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معرفی اسطوره‌های ایران در نمایشگاه هوایی راهیان نور دزفول

دزفول-ایرنا- آثار نقاشی آناهیتا کیانی از هنرمندان نقاش ایران با موضوع معرفی اسطوره‌های کشورمان در نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه چهارم شکاری دزفول رونمایی شدند.

به گزارش ایرنا فرمانده پایگاه هوایی چهارم شکاری وحدتی دزفول روز یکشنبه در آیین رونمایی از آثار کیانی ضمن قدردانی از این بانوی هنرمند گفت: این بانوی ایرانی با هنر خود تلاش می‌کند اسطوره‌های کشورمان را به جوانان معرفی کند.

امیر جواد ولدی پیشنهاد کرد دفترچه‌ای از عکس نقاشی‌های خلق شده تهیه و توضیحاتی در کنار هر نقاشی برای مخاطبان به ویژه جوانان ارائه شود.

معرفی اسطوره‌های ایران در نمایشگاه هوایی راهیان نور دزفول

این بانوی نقاش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: زندگینامه و نحوه شهادت اسطوره‌ها را مطالعه و اقدام به نقاشی چهره آنها می‌کنم.

وی که نقاشی را از سال ۷۵ و با کسب آموزش‌های اولیه آغاز کرده و بعد از آن به صورت خودآموز هنرش را توسعه داده است، ادامه داد: بیشتر معرفی اسطوره‌های نظامی از جمله تکاوران و شهدای ارتش را مدنظر دارم و تاکنون بیش از ۱۰۰ چهره از جمله چهره شهدای ارتش و تکاوران هوانیروز را با سیاه قلم نقاشی کرده‌ام.

کیانی بیان کرد: امروز ۲ تابلوی نقاشی از چهره شهید منوچهر فتاحی و حسین طحان نظیف را رونمایی و در نمایشگاه هوایی پایگاه وحدتی شکاری به نمایش گذاشتم.

وی که هزینه این نقاشی‌ها را به صورت شخصی تامین کرده است، افزود: بعد از تکمیل طرح‌‍ها، تابلوها به خانواده شهدا یا نهادهای مختلف و نمایشگاه اهدا می‌شوند.

این هنرمند اهل شهرستان ایذه درخصوص حضورش در نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه شکاری وحدتی دزفول گفت: وقتی مانور هوایی نیروهای پایگاه هوایی دزفول را دیدم با خود فکر کردم در دوران جنگ چه بر سر اسطوره‌ها آمده تا ما بتوانیم با امنیت از چنین نمایشگاه‌هایی دیدن کنیم.

وی افزود: اعتقاد دارم وظیفه هر ایرانی وطن پرست و ایران دوست این است که در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کند و هرچه از دستش برمی‌آید برای معرفی اسطوره‌ها انجام دهد.

کیانی که سفیر فرهنگی نهاجا در استان خوزستان است، ادامه داد: سال ۹۸ آثارم را در یک نمایشگاه انفرادی در باغ موزه دفاع مقدس تهران با ارایه ۳۰ تابلو به نمایش گذاشتم و سال ۹۶ نیز آثارم در فرهنگسرای رازی با استقبال و حمایت تکاوران نیروهای هوایی برگزار شد.

وی نقاشی اسطوره‌ها به ویژه قهرمانان نظامی را امری دشوار دانست و افزود: اگر شرایط روحی مساعد باشد برای نقاشی هر چهره یک هفته با حدود هشت ساعت کار در روز نیاز است.

نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و مسوولان محلی افتتاح شد و تا سوم فروردین ماه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha