۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۲۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85060813
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تشدید نظارت ها، کنترل قیمت، آرامش بازار 

۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۲۸
کد خبر: 85060813
تشدید نظارت ها، کنترل قیمت، آرامش بازار 

همدان - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: برررسی و بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان با تامین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، آرامش بر بازار همدان حاکم است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری همدان، اسدالله ربانی مهر روز شنبه اظهار داشت: اجرای هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی هفتگی، توزیع گوشت در ۱۵ نقطه، توزیع میوه در ۳۰ نقطه شهر با قیمت کمتر از بازار و برگزاری نمایشگاه کالاهای اساسی آرامش و کنترل در بازار شب عید شهر همدان از تامین تا توزیع برقرار است.

وی ادامه داد: معمولا در آستانه سال نو و نوروز شاهد افزایش تقاضای خرید و به دنبال آن افزایش قیمت بعضی کالاها هستیم، افزایشی که بخشی از آن طبیعی و بخشی از آن بعلت افزایش تقاضا هر ساله در بازار دیده می شد، البته امسال یک تفاوت دیگر وجود داشت و آن هم همزمانی سال نو و مبارک رمضان بود که همین باعث شد که بازار با تغییرات بیشتری در حوزه عرضه و تقاضا همراه باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان افزود: تشکیل به موقع کار گروه تنظیم بازار، هماهنگی خوب دستگاه های دولتی و اتحادیه ها و آغاز بکار گشت های نظارتی ثبات قیمت را در بازار رقم زد.

ربانی مهر با اشاره به اینکه در ۴۰ روز اخیر قیمت مرغ ۶۳ هزار تومان ثابت بود گفت: قیمت مرغ منجمد از ۵۳ به ۴۳ هزار تومان کاهش پیدا کرد و یا قیمت بعضی کالاها مثل سیب زمینی و پیاز ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشت.

وی اظهار داشت: علت کنترل قیمت مرغ را توزیع گوشت مرغ در نقاط مختلف شهر و برگزاری نمایشگاه کالاهای اساسی در محل نمایشگاه بین المللی برمرد و افزود: این نمایشگاه باعث شد بازار به یک آرامش نسبی برسد و مردم بیشتر کالاهای اساسی خود را از نمایشگاه تهیه کنند و برهمین اساس آرامش در بازار برقرار شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان بی بیان اینکه توزیع میوه در ۳۰ نقطه شهر در تامین میوه مصرفی شهروندان و کنترل قیمت در بازار نقش موثری داشته است افزود: ۵۰۰ تن میوه در استان و ۲۰۰ تن در شهر همدان توزیع شد که با استقبال خوب مردم در ساعات اولیه همراه بود که با همکاری شهرداری همدان و تعاونی روستایی به عنوان یکی از مصوبات تنظیم بازار همدان انجام شد.

ربانی مهر گفت: به هر حال هماهنگی خوب دستگاه های اجرایی، نظارتی و اصناف در کنار تشکیل به موقع ستاد تنظیم بازار در سطح استان و شهرستان و تاکید استاندار باعث شده است که بازار کالاهای اساسی یک روند نسبتا ثابت و خوبی را در بحث قیمت و کیفیت تجربه کند و تا حدودی مردم بتوانند در آخرین روزهای سال با آرامش بیشتری خرید کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha