هفت سین با عمو نوروز به پایتخت آمد

تهران_ ایرنا_ معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از جانمایی المان‌های هفت سین، عمو نوروز و حاجی فیروز در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش عصر شنبه خبرنگار ایرنا، مجید قادری آذر با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در خصوص ایجاد نشاط در محیط شهری، همزمان با فرارسیدن عید نوروز گفت: برگزاری هشتمین سالانه بهارستان در نوروز ۱۴۰۲ هم‌ راستا با ایجاد روحیه و جلب توجه شهروندان به آیین‌ها است. بر همین اساس در این دوره از سالانه بهارستان توجه ویژه‌ای به موضوع آیین‌ها و باورهای فرهنگی جامعه داشتیم تا با المان‌های شهری در جهت اشاعه فرهنگ ایرانی تلاش کنیم.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران تشریح کرد: در همین راستا ۵۰ المان سفره هفت‌سین در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نصب شده است. این آثار جنبه تعاملی دارند و شهروندان می‌توانند با این آثار که در میادین اصلی شهر، پارک‌ها و بوستان‌ها جانمایی شده‌اند تعامل داشته باشند و در کنار آنها عکاسی کنند.

قادری ‌آذر افزود: در چینش این آثار به حوزه تمدن ایرانی – اسلامی توجه شده و تلاش کردیم آثاری را برای حضور در شهر انتخاب کنیم که فرهنگ باستانی کشور و عید نوروز را نمایان کند، ضمن آنکه این آثار راوی بخشی از فرهنگ گذشتگان‌ مان نیز باشند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان ادامه داد: در رویدادهای شهری توجه خاصی نیز به موضوع کودکان و نوجوانان داریم و تلاش کردیم تا توجه آنها را نیز به محیط شهر و فرهنگ جلب کنیم. در همین زمینه نیز ۲۰ المان عمو نوروز و ۱۰ المان حاجی فیروز در سطح شهر نصب شده است که این آثار هم جنبه تعاملی دارند.

هشتمین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در بهار سال ۱۴۰۲ در سطح شهر تهران در بخش‌های مختلفی نظیر طراحی و اجرای دیوارنگاری، جشن تخم مرغ‌ های نوروزی، اجرای اثر هنری بر روی درختان خشکیده، هنرهای محیطی و آذین‌بندی خلاق و تبلیغات فرهنگی محیطی در حال برگزاری است.

اکران جاذبه های گردشگری تهران بر هزار سازه تبلیغاتی شهر

تصاویر جاذبه های گردشگری شاخص پایتخت در قالب پویش «تهران زیبا» توسط سازمان زیباسازی بر هزار سازه تبلیغاتی شهر اکران شد.

در آستانه نوروز ، تصاویر ۷۰ جاذبه گردشگری شاخص پایتخت با کد شناسایی در قالب پویش «تهران زیبا» و هدف آشنایی شهروندان و گردشگران نوروزی با مکان های دیدنی، فرهنگی و تاریخی شهر توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بر هزار سازه تبلیغاتی پایتخت اکران شد.

گفتنی است در این طرح های فرهنگی پویش تصاویری از آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری، مذهبی، تفریحی، طبیعت گردی، پایتخت با کد شناسایی به نمایش در آمده است که علاقمندان و گردشگران می توانند با ارسال کد ۱ تا ۷۰ به سر شماره ۱۰۰۰۹۸۹۱ به مختصات محلی، تصاویر و نقشه های مسیر یاب در نرم افزارهای بله، نشان و گوگل مپ دسترسی پیدا کنند.

اجرای خط‌کشی محوری در معابر منطقه ۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه سه از اجرای ۳۵ کیلومتر خط کشی محوری و بلوک عابر پیاده در معابر این منطقه در راستای ارتقای ایمنی و نظم‌دهی به ترافیک شهری خبر داد.

محمد جواد حاجی حسینی، خط‌کشی معابر و رنگ‌آمیزی علائم ترافیکی و سرعت‌گیرها را عاملی جهت افزایش ایمنی و نظم‌دهی به ترافیک معابر، زیبایی منظر شهری و افزایش قدرت دید رانندگان هنگام تردد در ساعات شبانه روز برشمرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه سه ابراز داشت: در همین راستا، با توجه به انجام عملیات روکش آسفالت در طرح بهاران خدمت، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه سه اقدام به تجدید خط کشی محوری و بلوک عابر پیاده و نوشتار و کف نویسی در معابر سئول، پرسپولیس، میدان پیروزان، شیخ بهایی،گل نبی و ساسانی پور کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha