استمرار محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان امام در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا- ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه وبویراحمد اقدامات شاخصی برای کمک به مردم به ویژه محرومان داشته و ساخت مدرسه، رفع تنش آبی روستاها، حمایت از زوج های نابارور، ساخت ۲ ابر پروژه، ارائه تسهیلات اشتغالزایی، طرح جهش تولید، ساخت مساجد، خانم عالم و گلزار شهدا را انجام داده و یا در حال اجرا هستند.

به گزارش ایرنا، تمام فعالیت های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه توانمندسازی و کمک به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور است و نقطه امیدی برای استان کم برخوردار از جمله کهگیلویه و بویراحمد است.

در سال های اخیر برای بهره برداری هرچه بهتر از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پس از سه دهه فعالیت، زیر مجموعه هایی همچون بنیاد برکت و بنیاد احسان به منظور توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام المنفعه( عمومی) در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شده است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با رویکرد محرومیت زدایی مبتنی بر عدالت خدمات رسانی در ابعاد مختلف اقدامات موثری را انجام داده است.

مدیرکل ستاد اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه)در استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون اقدامات شاخص انجام شده در این مدت می گوید: زیرمجموعه هایی که زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فعالیت دارند از سال ۱۳۹۹ تا کنون ۲۱ رزمایش در موضوعات مختلف و با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد تومان اجرا کرده‌اند.

شایان نادری افزود: ۲ سال اخیر، بیش از ۲۰۰ سری جهیزیه بین زوج‌های جوان نیازمند توزیع شد و همچنان کمک های این نهاد برای زوج های جوان نیازمند ادامه دارد.

وی تصریح کرد: کاروان‌های خدماتی طی امسال در نقاط محروم استان از جمله «پیچاب»، «پهنوک»، «اُروه»، «سوزمیر»، «سیلاب کلوار»، «زیلایی» خدماتی در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان و دامپزشکی ارائه شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه)در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در زمینه حوادث و سوانح و در قرارگاه امدادی ۱۹ میلیارد تومان به یک هزار و ۲۰۰ خانوار شهری و ۷۰۰ خانوار روستایی در قالب کمک بلاعوض (به هر خانواده ۱۰ میلیون تومان) اعطا شد.

نادری ادامه داد: در سیل مونسون، هشت منطقه در پنج شهرستان تحت پوشش قرار گرفت و جیره خشک و وسایل گرمایشی، نایلون و سایر اقلام توزیع شد.

وی با اشاره به ۲ رزمایش مهم بنیاد ۱۵ خرداد، گفت: در رزمایش لبخند مادری، به بیش از ۱۳۰ خانواده دارای فرزند سوم به بعد و دارای سه قلو به بالاتر، بسته‌های ۲۱ قلمی کمک به اعطا شده است و همچنین خانواده های دارای سه قلو به بالاتر در سطح استان تا ۶ ماه پوشک آنها تقبل شده به هر خانواده سه میلیون تومن اهدا شد.

مدیرکل ستاد اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه)در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: یکی دیگر از رزمایش‌های بنیاد ۱۵ خرداد طرح مثبت حرکت بود که در این طرح ۳۲۰ قلم تجهیزات توانبخشی تقدیم نیازمندان در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

وی با اشاره به حمایت از زوج‌های نابارور، اظهار کرد: به ۵۲۶ زوج نابارور استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

نادری تصریح کرد: در زمینه آسیب های اجتماعی در پنج محله آسیب‌زا استان خدمات مختلفی ارایه شد و در سال ۱۴۰۲ نیز هفت محله دیگر اضافه می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه)در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح جهش تولید در ۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیمزار استان اجرا شده است.

وی عنوان کرد: در این طرح برای تأمین ادوات کشاورزی وام قرض الحسنه به کشاورزان استان اعطا و بیش از ۵۰ دستگاه ادوات کشاورزی خریداری شد.

نادری بیان کرد: این در حالی است که تا پیش از این، اعطای وام قرض‌الحسنه برای کشاورزان بی‌سابقه بوده است و امسال با توجه به بارندگی‌ها: قطعاً رکورد خوبی در برداشت جو، دانه‌های روغنی و غیره خواهیم داشت.

مدیرکل ستاد اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه)در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ورودی جدی در حوزه‌های زیربنایی و اشتغالزایی داشته است.

وی افزود: تاکنون با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوطه در زمینه تنش آبی برای ۱۷۲ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان کمک شده است.

نادری اضافه کرد: تاکنون ۸۶ مدرسه در قالب ۲۷۷ کلاس درس و با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد تومان ساخته شده است و ۳۶ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۵ دانش‌آموز استان نیز جمع آوری شد.

مدیرکل ستاد اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه)در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون در ساخت ۵۴ باب مسجد، سه خانه عالم، ۲ کتابخانه و ۲ سالن ورزشی مشارکت داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ از محل تبصره ۱۶ بند به بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به یک هزار و ۴۲۷ نفر اعطا شد که ۶۶۳ پرونده تشکیل شده و یا آماده پرداخت داریم که در سال جدید با همکاری بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

نادری با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه قند یاسوج، گفت: بخش تصفیه شکر این واحد صنعتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و بخش چغندر و تولید قند نیز پایان فصل بهار سال جدید به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل ستاد اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه)در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جذب نیرو برای این واحد صنعتی از طریق آزمون خواهد بود و نسبت به ۱۲۰ واحد مسکونی این کارخانه تا یک ماه قبل هیچ گونه نظارتی نداشتیم، اما هم اکنون تحت مدیریت کارخانه قرار گرفتند.

وی افزود: چنانچه بانک تجارت نسبت به پرداخت تعهدات خود که ۱۵۰ میلیارد تومان بود و تنها ۵۰ میلیارد آن را پرداخت کرد، به خوبی گام بر می داشت کار تکمیل (اورهال) کارخانه بسیار سریع تر پیش می رفت.

نادری تصریح کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان صرف بازسازی و تعمیر کارخانه قند یاسوج شده است و تعمیرات این کارخانه با استفاده از ظرفیت‌های بومی انجام شد.

مدیرکل ستاد اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه)در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کارخانه هربی فارمد در منطقه سربیشه گچساران، عنوان کرد: فاز اول این کارخانه که شاما ابنیه بود به طو ۱۰۰ درصد تکمیل شد و فاز دوم تجهیزات و راه‌اندازی خط‌های جدید باید مستقر شوند.

وی ادامه داد: در این کارخانه داروهای گیاهی، تولید ادویه و نوشیدنی‌های دارویی تولید خواهد شد و تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی این ستاد در هربی فارمد هزینه شده است.

این ها تنها بخشی از خدمات گسترده ستاد اجرایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ه)در استان کهگیلویه و بویراحمد است که تاکنون در عرصه محرومیت زدایی و گره گشایی از مشکلات مردم فعالیت‌های خوبی در سطح استان داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha