حدود هزار لیتر به بانک شیر بیمارستان ام‌البنین(س) مشهد اهدا شد

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان حضرت ام‌البنین(س) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال در بانک شیر این مرکز ۹۷۳ لیتر شیر مادر اهدایی، جمع‌آوری و پاستوریزه شد.

دکتر فریده اخلاقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان شیر اهدایی، ۴۲۵ لیتر به مراکز درمانی و ۱۲۸ لیتر به نوزادان نیازمند پس از ترخیص اهدا و ۸۰ لیتر دیگر نیز به بانک شیر زاهدان ارسال شده است.

وی ادامه داد: در بانک شیر بیمارستان حضرت ام‌البنین(س)، جذب شیر از مادران اهدا کننده و آماده سازی شیرهای اهدا شده برای تغذیه نوزادان نارس و محروم از شیر مادر انجام می شود.

رییس بیمارستان حضرت ام‌البنین(س) در خصوص فعالیت‌های این مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در ایام نوروز ۱۴۰۲ گفت: بیمارستان تخصصی زنان حضرت ام‌البنین(س) در ایام تعطیلات نوروز آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به تمامی مراجعان و مادران باردار را دارد و تمامی خادمان مردم در این بیمارستان آماده ارائه شایسته‌ترین نوع خدمت در این ایام هستند.

اخلاقی افزود: با توجه به این که شیوع بیماری‌های تنفسی در دوران بارداری خطرناک‌تر است به تمامی مادران باردار توصیه می‌شود که ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در مجامع عمومی، از تماس با بیماران تنفسی پرهیز نموده و در صورت بروز علائم تنفسی بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از مردادماه سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده است، چهارمین بانک از ۱۰ بانک شیر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha