۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85061553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ مجتمع بین‌راهی استان مرکزی آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی است

اراک - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۳۵ مجتمع بین‌راهی و رفاهی در جادهای ارتباطی این استان آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی است.

«مصطفی مرزبان» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این مجتمع‌ها ظرفیت لازم برای انواع خدمات به مسافران از جمله اقامتی، پذیرایی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پمپ بنزین و فروشگاه را دارند.

وی بیان کرد: در استان مرکزی به ازای هر ۱۰ کیلومتر، یک واحد مجتمع رفاهی به مسافران خدمات ارایه می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: شیوه‌نامه لازم در ایام نوروز به ویژه ماه مبارک رمضان برای مجتمع‌های بین راهی استان صادر و در اختیار مالکان برای اجرا قرار گرفته است.

مرزبان با بیان اینکه به طور میانگین در ۳۵ مجتمع‌ بین‌راهی این استان یک‌هزار و ۲۰۰ نفر فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز مجتمع‌های خدماتی رفاهی در چهار درجه و با توجه به وسعت و امکانات مجتمع درجه‌بندی می‌شود و هر مجتمع، بسته به درجه آن، بین ۲۰ تا ۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۱۰ تا ۴۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند که با توجه به ماهیت و محل قرارگیری مجتمع‌ها، بیشتر از نوع اشتغال روستایی است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیر جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha