۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85061695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرستان خواف آماده اسکان روزانه ۲ هزار مسافر نوروزی است

گناباد-ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف گفت: ظرفیتهای لازم برای اسکان روزانه ۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی و مسافر نوروزی طی تعطیلات نوروز سال آینده در این شهرستان فراهم شده است.

محمود باعقیده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد اسکان روزانه ۵۰۰ نفر در ۱۲ اقامت‌گاه بوم گردی در مواقع عادی و یک هزار و ۵۰۰ نفر هم برای اسکان در مواقع بحرانی و حوادث غیر مترقبه احتمالی در سالنهای ورزشی و میهمان سراهای ادارات و ارگانها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: شهرستان خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی با توجه به موقعیت و ظرفیتها و برخورداری از ۴۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده و بیش از ۹۰ اثر ثبت ملی، مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی و مسافران نوروزی به شمار می رود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف اضافه کرد: ۱۱ پایگاه اطلاع رسانی برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری با همکاری فرماندهی اننتظامی و هلال احمر در محورهای مواصلاتی و از جمله مبادی ورودی این شهرستان مستقر شده است.

با عقیده گفت: آسبادهای نشتیفان خواف به عنوان دومین مورد از آثار تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو از سالها قبل مورد توجه بوده است ولی تاکنون به دلیل مشکلاتی ااز جمله وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم آن هنوز تحقق نیافته است.

وی اظهار داشت: برگزاری نوروزگاه، نمایشگاههای فروش صنایع دستی در شهرهای خواف، نشتیفان و سلامی از توابع شهرستان خواف سایر برنامه های ستاد خدمات سفر این شهرستان در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ به شمار می رود و با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان برنامه های فرهنگی متناسب با این ماه در اقامت گاههای بوم گردی اجرا می شود.

با عقیده خاطر نشان کرد: تغییر کاربری واحدهای مسکونی موجود و متناسب سازی آن با فرایند جذب گردشگر و انتقال صنوف واقع در حریم آسبادها به نقاط دیگر، از جمله اقداماتی است که اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خواف برای برطرف کردن موانع پیش روی جهانی شدن این آثار تاریخی، به صورت جدی دنبال می کند.

وی اظهار داشت: بر این اساس به جای انتقال واحدهای مسکونی ساخته شده در حریم آسبادهای نشتیفان به دیگر نقاط که نیازمند صرف هزینه های زیاد است، سعی شده تا این واحدها با حفظ اصالت تاریخی خود و یا ایجاد مراکز رفاهی و تبدیل به موزه های گندم و صنایع دستی، به مکانهایی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha