ظرفیت‌های آذربایجان غربی برای پذیرش زائران اربعین آماده است

ارومیه - ایرنا - جانشین ستاد استانی اربعین و معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای پذیرش زائران اربعین حسینی از مرزهای این استان بویژه مرز تمرچین استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حسن خانی عصر یکشنبه در نخستین جلسه ستاد استانی اربعین افزود: باید از ظرفیت‌های که داریم استفاده کنیم تا زائرانی که از استان‌های دیگر در منطقه حضور پیدا می‌کنند با خاطره شیرین تردد کرده و به مقصد برسند.

وی اظهار کرد: از این ظرفیت برای شناساندن استان و شهرهای مسیر عبور زائران هم باید در ابعاد مختلف استفاده کنیم.

حسن خانی ادامه داد: توجه به زیرساخت‌ها و زیربناها، مدیریت تردد و اعزام زائران، هدایت، کنترل، نظارت و مدیریت بر اجرای برنامه‌ها هم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از تجربیات اربعین سال قبل استفاده شود، گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت‌ها در راستای ممانعت از هزینه‌های زیاد تا پیش از فرا رسیدن اربعین انجام شود تا باعث کاهش آسیب‌ها و رفع مشکلات و ارتقای توانمندی‌ها شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی تقویت ظرفیت اقوام و ادیان، بهره گیری از ظرفیت اربعین به عنوان قدرت نرم جهان اسلام، رعایت آداب زیارت اربعین، نظم و امنیت، تقویت همکاری‌های انتظامی و امنیتی دو کشور، رعایت سنت‌ها و ارزش‌ها، رعایت قوانین و مقررات کشور، مردم محور بودن، فراهم نمودن زمینه‌های حضور مردم در شهرستان‌ها و آنسوی مرز و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها از جمله مواردی هستند که باید محور قرار بگیرند.

حجت الاسلام میرزایی دبیر ستاد استانی اربعین نیز در این جلسه گفت: امام حسین (ع) برای یک قضیه شخصی شهید نشده است بلکه امام حسین (ع) الگوست تا قیامت و باید زنده بماند و ما وظیفه داریم هر سال آن صحنه را بازسازی کنیم تا مردم بدانند در برابر دین و انسانیت چه وظیفه‌ای دارند.

برای پذیرش زائران اربعین از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم

به گزارش ایرنا، در این جلسه اعضای حاضر نظرات، پیشنهادات و همچنین برنامه‌های دستگاه‌های مربوطه در خصوص اربعین ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha