۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۶:۱۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85062041
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش ابتلا به سرطان در میان خلبان‌های ارتش آمریکا

تهران- ایرنا- نتایج یک تحقیق جدید وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که نرخ رشد سرطان در میان خلبان‌های نظامی این کشور به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده است.

به گزارش ایرنا، اسپوتنیک بامداد دوشنبه نوشت که این تحقیق پنتاگون اطلاعات حدود ۹۰۰ هزار نفر از نیروهای نظامی آمریکایی از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۷ را بررسی کرده است.

این تحقیق برای اولین بار نشان داده است که خدمه مسئول سوخت‌گیری، نگه‌داری و پرواز هواپیما نیز جزو افرادی هستند که دچار سرطان شده‌اند.

نتایج این تحقیق حاکی است که خدمه هوایی ۸۷ درصد بیشتر از سایر نظامیان به سرطان پوست، ۳۹ درصد بیشتر به سرطان تیروئید، خدمه مرد این نیروها ۱۶ درصد بیشتر به سرطان پروستات، خدمه زن ۱۶ درصد بیشتر به سرطان سینه و در کل خدمه نیروهای هوایی ۲۴ درصد بیشتر از دیگران به سرطان مبتلا می‌شوند.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که خدمه نیروی زمینی نیز نرخ بالایی در ابتلا به سرطان دارند بطوریکه ۱۹ درصد بیشتر از سایر نیروها به سرطان‌های مغز و سیستم اعصاب، ۱۵ درصد بیشتر به سرطان تیروئید، ۹ درصد بیشتر به سرطان‌های کلیه و مجاری ادراری، زنان نیروی زمینی ۷ درصد بیشتر به سرطان سینه و در کل نیروهای زمینی ۳ درصد بیشتر از سایر نیروها به سرطان مبتلا می‌شوند.

این گزارشی یکی از جامع‌ترین تحقیق‌ها در نوع خود است، با این حال پنتاگون اذعان کرده که با توجه به نقش و شکاف در برخی اطلاعات و آمار شمار واقعی مبتلایان به سرطان احتمالا بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha