خراسان رضوی سال جدید را با بارش بهاری آغاز می‌کند

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های بهاری همراه با افزایش ابرناکی و افزایش سرعت وزش باد طی ۲۴ ساعت آینده و همزمان با نخستین روز از سال جدید این استان را فرا می گیرد.

«مرتضی اثمری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این بازه زمانی در برخی از نقاط استان خراسان رضوی، رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق نیز پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با ورود سامانه جوی ناپایدار و بارش‌زای فعال به خراسان رضوی از فردا عصر، بارشهای رگباری توام با رعد و برق تا پایان هفته جاری به طور متناوب و با شدت و ضعف در استان رخ خواهد داد که در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین در این مدت در برخی از نقاط استان احتمال آبگرفتگی، روان‌آب و سیلاب وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در روز چهارشنبه هفته جاری بیان کرد: میانگین دمای هوا برای روز چهارشنبه در خراسان رضوی بین ۶ تا هشت درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

اثمری ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین هشت تا ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۲۱ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به هفت درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: فریمان با کمینه دمای هوای سه درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۲۶ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی گفت: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha