قطعی سیستم چکینگ هما به دلیل مشکل در سرور شرکت ارائه دهنده سرویس

تهران- ایرنا- رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات درباره قطع سیستم چکینگ بلیت ۲ پرواز نجف و هامبورگ گفت: این اختلال به دلیل سرقت کابل‌ و سیم در اپراتور پارس‌آنلاین رخ داده و با پیگیری سازمان تنظیم مقررات رفع شده است. شبکه اینترنت کشور بدون مشکل در حال سرویس‌دهی است.

به گزارش ایرنا، امروز دوشنبه «حسام قربانعلی» مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروازهای بین‌المللی هما در فرودگاه امام خمینی (ره)‌ به علت قطعی سیستم چکینگ‌ بلیت و مشکل سرورهای شرکت پارس آنلاین دچار تاخیر شد و مدیران پارس آنلاین هم پاسخگو نیستند.

وی با بیان اینکه مشکل اینترنت و عدم اتصال سیستم رزرویشن، باعث توقف چک اتومات بلیت مسافران شده است، توضیح داد: همکاران امروز چکینگ بلیت را در فرودگاه به صورت دستی انجام می‌دهند که همین امر موجب تاخیر پروازی شده است.

«محمد احسان خرامید» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و مشاور وزیر در گفت‌وگو با ایرنا در این خصوص گفت: اختلال پیش آمده در سیستم چکینگ بلیت هما به دلیل مشکلی است که ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح برای سرورهای پارس آنلاین رخ داده و در همان ساعات ابتدایی با پیگیری وزارت ارتباطت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رفع شد.

وی درباره علت اختلال به وجود آمده در این شرکت گفت: طبق صحبتی که با نوید مطهری معاون فنی این مجموعه داشتیم علت اصلی سرقت سیم و کابل‌ بوده که پس از مدت کوتاهی از طریق همراهی سازمان تنظیم مقررات رفع شده است.

وی افزود: هیچ اختلالی در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد و صرفا سرورهای این اپراتور ارایه دهنده اینترنت با اختلال مواجه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha