انتخاب عنوان «مهار تورم و رشد تولید» هدف گذاری کلان اقتصاد ایران را مشخص کرد

تهران - ایرنا- سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رهبر انقلاب با طرح شعار مهار تورم و رونق تولید هدف گذاری  بسیار دقیق  برای اقتصاد کشور ترسیم کردند که امیدواریم با تحقق آن مردم از منافع آن بهره‌مندشوند.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد نامگذاری سال جدید به نام « مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبر انقلاب گفت: در طول سالیان متمادی بخصوص در دهه اخیر هدف گذاری دقیق و راهبردی برای حرکت به سمت رشد اقتصادی، رونق تولید وکمک به اشتغال جوانان از سوی مقام معظم رهبری انجام شده است.

وی افزود: باتوجه به تحریم های اعمال شده علیه اقتصاد ایران از سوی آمریکا، این نامگذاری و هدف گذاری ها تاثیرات خوبی در حوزه رونق تولید داشته است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست با همه فشار ها و تحریم های ظالمانه به سمت پایدار سازی اقتصاد حرکت کند و با تقویت شرکت های دانش بنیان قدم های مثبتی در جهت تولید بردارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس ادامه داد: در سایه همکاری قوا و با وجود تحریم‌ها،اتفاقات خوبی برای اقتصاد کشور رقم خورد به گونه ای که امسال توانستیم بر فشار های اقتصادی غلبه کنیم و از رکود اقتصادی خارج شویم و به میانگین رشد اقتصادی ۳/۵ درصد برسیم.

راستینه خواستار آن شد که در سال جدید نیز همه قوا و دستگاهها در راستای تحقق شعار سال گام بردارند تا با مهار تورم ، کام مردم شیرین شود.

وی افزود: با مهار تورم و هدایت نقدینگی به سمت تولید حوزه های مختلف کشاورزی ، صنعتی وخدماتی رشد می کنند و اگر بتوانیم به سمت مهار تورم گام های موثری برداریم دستاوردهای مثبتی عائد کشور خواهد شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اضافه کرد: طرح شعار امسال رهبر انقلاب تکمیل کننده شعار های سال های گذشته و اثر بخش کردن نتایج ملموس اقتصادی در زندگی مردم است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: دولت سیزدهم توانست با افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت، توسعه روابط سیاسی با کشور های همسایه، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و تقویت شرکت های دانش بنیان از رکود اقتصادی خارج شود و با رونق اقتصادی فرصت های خوبی برای اشتغال زایی در کشور فراهم کند.

راستینه افزود: مردم انتظار دارند این گام های موفق دولت را در سفره و معیشت خود به صورت ملموس ببینند.

وی ادامه داد: نامگذاری امسال بسیار هوشمندانه و دقیق و در راستای اثر بخشی هدف گذاری شعارهای اقتصادی سال های گذشته است.

وی خاطر نشان ساخت:مقام معظم رهبری همواره از تقویت ارزش پول ملی به عنوان یکی از مسائل مهم یاد کرده و تاکید دارند که برای حفظ اقتدار کشور باید ارزش پول ملی حفظ شود و امیدواریم که همه مسوولان بتوانند شعار سال را عملیاتی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha